اجتماعی

5 راه برای داشتن دکوراسیون بهتر اتاق خواب

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای چیدمان اتاق خواب مورد توجه قرار بگیرد، تشخیص دادن بهترین نقطه برای قرار دادن تخت خواب، میز آرایش و آینه است. چیدمان سرویس خواب در اتاق یکی از چالش‌هایی است که افراد با آن مواجه می‌شوند. چیدمان اصولی سرویس خواب دو نفره یا یک نفره به شما کمک می‌کند ضمن استفاده بهینه از فضا، اتاق خوابی زیبا و آرامش‌بخش داشته باشید. در این مقاله سعی داریم 5 راه برای دکوراسیون اتاق خواب و چیدمان سرویس خواب به شما ارائه دهیم تا اتاق خوابی زیباتر داشته باشید.

  1. قرار دادن تخت در مقابل دیوار اصلی؛ اصل مهم چیدمان سرویس خواب در اتاق

یکی از اشتباهات رایج بیشتر افراد قرار دادن تخت خواب در زیر پنجره است. قرار دادن مستقیم تخت زیر پنجره (چه به طول چه به عرض) اشتباهی بسیار رایج محسوب می‌شود. در این صورت کاربردی پنجره دچار اختلال می‌شود و نمی‌توانید به‌راحتی آن را باز و بسته کنیم. تخت خواب باید 50 الی 70 سانتی‌متر با پنجره فاصله داشته باشد و جلوی دیوار اصلی (دیوار کانونی) اتاق قرار گیرد.

در چیدمان سرویس خواب علاوه بر در نظر گرفتن فاصله تخت با پنجره، باید به محل تخت خواب نسبت به در ورودی نیز توجه کرد. با‌توجه‌به این موضوع تخت خواب باید در نقطه‌ای قرار گیرد که خارج از دید فضای بیرون باشد. در واقع حریم شخصی و راحتی و دایره امن ایجاب می‌کند که تخت خواب تا حد ممکن از بیرون اتاق کمتر دیده شود.

  1. محل قرار دادن میز آرایش در اتاق خواب

میز آرایش معمولا جزئی از دکور اتاق خواب به شمار می‌رود که بسیار مورد علاقه خانم‌هاست. این میز همراه آینه معمولا در گوشه اتاق یا کنار تخت خواب قرار می‌گیرد. قرار دادن میز آرایش در نقطه روبه‌روی تخت اشتباهی رایج در چیدمان دکوراسیون اتاق خواب است که بسیاری از افراد مرتکب آن می‌شوند. از این رو اگر می‌خواهید چیدمانی اصولی برای اتاق خوابتان داشته باشید از قرار دادن میز آرایش روبه‌روی تخت و جایی که تخت به آینه دید دارد بپرهیزید.

  1. محل قرار دادن کمد یا دراور یکی از اصول چیدمان اتاق خواب

اگر به‌تازگی در منزل خود استقرار یافته‌اید، با کمی تغییرات و آشنایی با طراحی دکوراسیون، می‌توانید از کوچک‌ترین فضاهای موجود منزلتان بهره ببرید. به‌عنوان مثال یکی از چالش‌های همیشگی در چیدمان اتاق خواب قرار دادن کمد لباس است؛ زیرا این عنصر فضای بسیاری را اشغال می‌کنند و ممکن است همه افراد فضای کافی برای قرار دادن آن در اتاق خواب داشته باشند.

در چیدمان سرویس خواب بهترین نقطه برای قرارگیری کمد لباس یا دراور، روبه‌روی تخت است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر فضای کافی روبه‌روی تخت شما در اتاق خواب وجود دارد، آن را به کمد لباس اختصاص دهید. یکی دیگر از ایده‌هایی که برای قرارگیری کمد لباس به کار می‌رود، قرار دادن این وسیله در گوشه‌ای از اتاق و جهت مخالف میز آرایش است. بدین ترتیب هم از فضا بهترین استفاده را خواهید داشت و هم نقاط مختلف اتاق را با عنصری کاربردی پر خواهید کرد.

  1. محل مناسب آینه قدی در چیدمان سرویس خواب دو نفره یا تک‌نفره

آینه تمام‌قد برای هر اتاق خوابی ضروری است. چیدمان آینه سرویس خواب نیز همانند آینه میز توالت باید اصولی باشد. برای چیدمان سرویس خواب در اتاق کوچک، آینه را روی در کمد دیواری یا حتی داخل در کمد نصب کنید. در زمان نصب آینه، فضایی را برای ایستادن مقابل آن در نظر بگیرید که به‌راحتی مقابل آینه بایستید و لباس‌هایتان را بررسی کنید

توصیه می‌شود آینه روبروی تخت هم قرار داده نشود. آینه باید به شکلی قرار داده شود که شما فقط برای آماده شدن و مشاهده خود از آن استفاده کنید. همچنین انعکاس نور در آینه نیز باید بررسی شود و چیدمان به شکلی صورت نگیرد که هر صبح با انعکاس نور آینه، استراحت شما به هم بخورد.

  1. انتخاب محل میز تحریر؛ نکته‌ای مهم در چیدمان سرویس خواب نوجوان

یکی از اصول چیدمان اتاق خواب توجه به محل قرارگیری میز تحریر است. از این رو در چیدمان سرویس خواب باید به محل قرارگیری میز تحریر نیز توجه داشته باشید. قرار دادن میز تحریر در اتاق خواب مستلزم رعایت نکاتی است:

  • دسترسی به نور طبیعی و مصنوعی
  • عدم ایجاد اشکال در تردد
  • فراهم بودن نور مصنوعی در هنگام شب

با‌توجه‌به موارد فوق، پرکاربردترین فضا برای قرار دادن میز تحریر یا مطالعه در اتاق خواب، کنار پنجره است؛ زیرا دید باز و نور کافی را فراهم می‌کند. برای داشتن فضای آزاد بیشتر می‌توانید میز تحریر خود را در گوشه و کنج دیوار اتاق نیز قرار دهید. در این صورت یکی از فضاهای مرده و بلااستفاده مورد‌استفاده قرار می‌گیرد.

زیبایی اتاق خواب با سرویس خواب‌های جدید و به‌روز

در این مطلب در مورد چیدمان سرویس خواب دو نفره یا تک نفره صحبت کردیم و به معرفی 5 ایده جذاب و کاربردی پرداختیم. چیدمان سرویس خواب در اتاق نقش مهمی در زیبایی این فضا دارد؛ بنابراین باید همه خلاقیت و سلیقه خود را برای چیدمان به کار گیرید. یکی از شروط اصلی در چیدمان اتاق خواب‌ها انتخاب یک سرویس خواب مناسب و باکیفیت است. برای چیدمان مناسب حتما در زمان خرید تخت خواب و دیگر وسایل اتاق خواب از فروشنده راهنمایی بخواهید و همچنین رنگ بندی اتاق و متراژ را نیز در ذهن داشته باشید.

انواع مختلفی از سرویس خواب‌ها با جنس‌های مختلفی در بازار وجود دارند که شما می‌توانید مدل دلخواه خود را انتخاب کنید. اگر به دنبال فروشگاهی معتبر برای خرید سرویس خواب هستید، هم به‌صورت اینترنتی و هم به‌صورت حضوری می‌توانید از فروشگاه بالسا اقدام به خرید کنید. این برند با بیش از 25 شعبه در ایران یکی از مطرح‌ترین فروشگاه‌ها و تولیدکنندگان انواع سرویس خواب در سبک‌های مختلف است. برای مشاهده انواع سرویس خواب با جدیدترین مدل‌های روز پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به سایت balsachoob.com بزنید و متناسب با بودجه خود بهترین مدل را سفارش دهید.

ilna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا