آموزشی

ویزا شنگن چیست؟ مهارت خاصی نیاز دارد؟

قرارداد شینگن (Schengen) نام خود را از دهکده‌ای به همین نام در لوکزامبورگ گرفته است،  جایی که مرز بین کشور آلمان با فرانسه است. در اصل نام صحیح این منطقه شنگن یا در اصطلاح انگلیسی  schengen  است که در بین ما ایرانی ها به شینگن معروف شده است ولی ویزایی که برای این منطقه صادر میشود، ویزای شنگن نام دارد.

شینگن یک قرارداد است که در ۱۴ ژوئن سال ۱۹۸۵ در کشور لوکزامبورگ مابین ۵ کشور( هلند،آلمان،لوکزامبورگ،فرانسه و بلژیک ) امضا شد تا مشکلات رفت و آمد بین مرزی برای ساکنین این کشور ها کم شود. پس از گذشت چندسال کشورهای دیگری همچون ایتالیا ، پرتغال ، و اسپانیا به این قرار داد اضافه شدند و جزوه منطقه شنگن شدند . امروزه 26 کشور عضو معاهده شینگن می باشند.

اشخاصی که ویزای شنگن داشته باشند می توانند بدون دریافت ویزا در این 26 کشور برای مدت‌ زمان و شرایط مشخص وارد شده و تردد نمایند.

کشور های عضو شنگن:

۲۶ کشور عضو شنگن عبارت اند از: اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از مشاور رایگان موسسه زانکو بهره مند شوید.

ویزای شنگن اروپا

انواع ویزای شنگن

1-ویزای شینگن نوع A یا ویزای فرودگاهی :

این ویزا که به ویزای ترانزیت یا فرودگاهی معروف است به مسافران این امکان را می دهد که ویزای ترانزیت هوایی دریافت کنند و با این ویزا با هواپیما وارد فرودگاه شده و کمتر از 48 ساعت خاک این کشور را با هواپیما ترک نماید. این ویزا در مواقعی اخذ می شود که مسافر برای رفتن به مقصدی که شنگن نیست نیاز به تغییر خط هوایی داشته باشد و یا اینکه  هواپیما نیاز به سوختگیری داشته باشد. با این ویزا مسافر به هیچ عنوان اجازه خروج از فرودگاه را ندارد و فقط اجازه ورود به یکی از فرودگاه های عضو شنگن را دارد تا توسط هواپیما تغییر مسیر داده و به یکی از کشور های که عضو شنگن نیستند برود.

2-ویزای شینگن نوع B یا ویزای ترانزیت:

یکی دیگر از انواع ویزای ترانزیت ویزای نوع B می باشد که مسافر با این ویزا می تواند خاک کشور مورد نظر را به مقصد دیگر از راه مرزهای زمینی یا آبی ترک کند. این نوع ویزا به مسافر فقط اجازه ی عبور از محدوده ی شینگن را حداکثر ظرف مدت پنج روز میدهد.

3-ویزای شینگن نوع C یا ویزای کوتاه مدت:

ویزای شنگن نوع C یا توریستی یکی دیگر از انواع ویزاهای شنگن است که با اخذ این ویزا می توانید حداکثر به مدت 90 روز در کشور محدوده شنگن سفر کرده و اقامت داشته باشید. .ویزا های نوع c میتوانند سینگل یا مولتی باشند.

ویزای یک بار ورود یا سینگل (SINGLE ENTRY) 

این ویزا فقط برای یک بار ورود در کشور حوزه شنگن صادر می شود بنابراین به محض خروج از خاک کشوره محدوده شنگن حتی اگر مدت اعتبار ویزا تمام نشده باشد دیگر مجوز ورود به حوزه شنگن را نخواهید داشت. و ویزا باطل می شود.

ویزای دوبار ورود (DOUBLE ENTRY)

ویزای دوبار ورود تا حدودی شبیه به ویزای یک بار ورورد می باشد با این تفاوت که در این نوع ویزا مسافر می تواند دوبار به کشورهای عضور شنگن وارد شود. اما این نوع ویزا به دلیل محدودیت ها و بازه زمانی مشخصی که دارد کمتر مورد استفاده قرار میگیرد.

ویزای چندبار ورود یا مولتی (MULTIPLE ENTRY)

بادریافت این ویزا محدودیت های دو ویزای قبل را دیگر ندارید و میتوانید به تعداد دفعات وارد کشورهای عضو شنگن شده و خارج شوید. مدت زمان این ویزا 90روز می باشد و پس از باطل شدن ان تا 6 ماه نمیتوانید هیچ نوع ویزای شنگن دریافت نمائید.

4-ویزای شینگن نوع D یا ویزای بلند مدت :

در صورت دریافت این نوع ویزا با توجه به درخواستی که از سفارت کرده اید و موافقت کنسولگری می توانید بیش از 90 روز در محدوده شنگن اقامت داشته باشید.

برای ارتباط بهتر با کشورهای عضو شینگن سعی کنید مدرک آیلتس داشته باشید تا با لهجه بریتیش با مردم صحبت کنید. ضمنا بهترین دفاتر اخذ ویزا در اینجا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا