فناوری

سرویس های پخش موسیقی اپل موزیک و آمازون موزیک

اپل موزیک

جای تعجب نیست که Apple Music مستقیماً کاربران اپل را هدف قرار داده است، بنابراین دارندگان Android اغلب می‌خواهند به جای دیگری نگاه کنند – اگرچه اینطور نیست. با این حال، اگر به طور کامل در اکوسیستم اپل غوطه ور هستید، Apple Music بسیار منطقی است. هزینه رقابتی آن 10 پوند در ماه است، یا می توانید هزینه سالانه 99 پوند بپردازید. یک قرارداد دانشجویی ماهانه 5 پوند وجود دارد، در حالی که عضویت خانواده حداکثر 6 نفر را پوشش می دهد 15 پوند در ماه هزینه دارد.

اپل همچنین یک ردیف اشتراک جدید راه اندازی کرد که فقط از طریق کنترل صوتی کار می کند که قیمت آن 5 پوند است. مهم‌تر از همه، برنامه Apple Music Voice به شما اجازه نمی‌دهد از برنامه Apple Music برای پخش آهنگ‌ها استفاده کنید و به پیشنهادات برتر Apple Music، از جمله Spatial Audio، Lossless Audio، اشعار و نماهنگ‌ها دسترسی پیدا نمی‌کند. اگر به هر یک از این ویژگی‌ها علاقه دارید، باید به طرح‌های فردی یا خانوادگی بروید.

چه از دسکتاپ یا برنامه تلفن همراه استفاده کنید، رابط کاربری با یک چیدمان ساده و در عین حال موثر آسان است. این سرویس در تنظیم لیست های پخش و ارائه توصیه های مفید و هوشمندانه کار بسیار خوبی انجام می دهد. در حالی که هیچ سطح رایگان وجود ندارد، اپل اکنون پشتیبانی از صدای بدون اتلاف و صدای فضایی با Dolby Atmos را بدون شارژ اضافی اضافه کرده است. کاتالوگ 75 میلیونی این سرویس با کیفیت CD (16 بیت/44.1 کیلوهرتز) با 20 میلیون آهنگ با وضوح بالا (24 بیت/48 تا 192 کیلوهرتز) در هنگام راه‌اندازی در دسترس است و تا پایان به کل کتابخانه افزایش می‌یابد. از سال.

با این حال، محدودیت‌هایی در مورد کیت‌هایی وجود دارد که می‌تواند پیشنهاد باکیفیت جدید اپل را پخش کند. برای مثال، اگرچه Apple Music با Dolby Atmos با همه هدفون‌ها کار می‌کند و HomePod و HomePod Mini خود اپل در برخی مواقع از Lossless پشتیبانی می‌کنند (پس از به‌روزرسانی نرم‌افزار)، هدفون‌های خود اپل از صدای بدون افت پشتیبانی نمی‌کنند.

همچنین، در حالی که آیفون‌های اپل (از زمان آیفون 7) به‌طور طبیعی بدون ضرر پشتیبانی می‌کنند، این فقط برای Apple Music Lossless و نه با بالاترین کیفیت Hi-Res Lossless اعمال می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید آهنگ‌های Apple Music بالاتر از 24 بیت/48 کیلوهرتز را در آیفون خود گوش دهید، باید برای DAC خارجی هزینه کنید و از یک جفت هدفون سیمی استفاده کنید.

اپل نرخ بیتی را که برای استریم‌های استاندارد خود استفاده می‌کند فاش نکرده است، اما آهنگ‌ها همچنان تمیز، سریع و سرگرم‌کننده به نظر می‌رسند. در مقایسه با آهنگ‌های مشابه در Spotify (جریان‌های 320 کیلوبیت بر ثانیه)، آهنگ‌های اپل دارای ظرافت بیشتر و فضای بیشتری در اطراف سازها هستند، در حالی که استریم‌های ALAC (کدک صوتی بدون افت اپل) با Tidal برای باز بودن و ظرافت حتی گاهی اوقات صدایی واضح‌تر دارند.

اگر از کاربران اپل هستید، این سرویس بدون شک جذاب‌ترین و با ارزش‌ترین سرویس استریم با کیفیت بالا است.

آمازون موزیک نامحدود

با 10 پوند در ماه، قیمت Amazon Music Unlimited با بهترین انتخاب های ما برای خدمات پخش رقابتی است. و اگر مشترک آمازون پرایم شوید، این مبلغ به تنها 9 پوند کاهش می یابد (از می 2022)، که فقط بقیه زمینه را کاهش می دهد و همچنین یک طرح Single Device وجود دارد که به شما امکان می دهد از این سرویس در یک Amazon Echo یا Echo Dot استفاده کنید. بلندگوی بی سیم با قیمت 4.99 پوند / 4.99 دلار / 5.99 دلار استرالیا.

آمازون کتابخانه Amazon Music HD خود را به عنوان بخشی از Amazon Music Unlimited بدون هزینه اضافی شامل می شود. با داشتن 75 میلیون آهنگ با نرخ بیت با کیفیت CD 16 بیت/44.1 کیلوهرتز به اضافه میلیون‌ها آهنگ دیگر در 24 بیت و تا 192 کیلوهرتز، زمانی که هزینه اضافی 5 پوندی دریافت کرد، به آن پنج ستاره دادیم.

Music Unlimited با گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها از طریق برنامه‌های اندروید و iOS و رایانه‌های شخصی و مک از طریق پخش‌کننده وب یا برنامه دسکتاپ سازگار است. تبلت‌ها و تلویزیون‌های Fire نیز سازگار هستند، در حالی که برخی از سیستم‌های داخل خودرو و محصولات صوتی (از جمله بلندگوهای Amazon Echo و Sonos) نیز از این سرویس پشتیبانی می‌کنند.

اپلیکیشن موبایل در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها خوب به نظر می‌رسد، اما به اندازه برنامه‌های ارائه‌شده توسط اپل یا اسپاتیفای کاملاً بصری و قابل اعتماد نیست. این سرویس‌های رقیب همچنین در زمینه کشف موسیقی و توصیه‌های مدیریت‌شده برتری دارند، اگرچه آمازون راهنمایی‌های پیشنهادی زیادی ارائه می‌دهد که به شما این امکان را می‌دهد تا کاتالوگ را با کمترین سر و صدا مرور کنید و موسیقی جدید پیدا کنید.

آمازون از افشای نرخ بیت استریم خود برای سطح استاندارد خود خجالت زده است و ادعا می کند که از “ضریب بیت چندگانه” پشتیبانی می کند، اما به نظر می رسد که با جریان های 320 کیلوبیت بر ثانیه Spotify بی شباهت نیست. به این دو در کنار هم گوش کنید و تفاوت‌ها به سختی قابل شنیدن است: آمازون از نظر ظرافت پویا یک لمس بهتر است و ارائه صدای گردتر آن لذت بخش است.

اگرچه آمازون موزیک ممکن است در مورد سطح استاندارد خود طفره برود، اما آمازون موزیک در قالب‌های رزولوشن بالا و سه‌بعدی همه‌چیز استفاده کرده است و در مورد آن اصلا خجالتی نیست. تعداد آهنگ‌های Ultra HD از زمان معرفی این فرمت در سال 2019 سه برابر شده است و دارندگان اشتراک نامحدود همچنین به کاتالوگ آهنگ‌های ترکیب شده در Dolby Atmos و 360 Reality Audio سونی دسترسی دارند، پیشنهادی که (طبق گفته آمازون) ) از زمانی که صوت فضایی در ابتدا به شنوندگان خود معرفی شد، بیش از 20 برابر رشد کرده است.

شایان ذکر است، شنوندگان Amazon Music Unlimited اکنون می توانند موسیقی مخلوط شده در صدای فضایی را در دستگاه های iOS و Android با هدفون های موجود خود – بدون نیاز به تجهیزات خاصی – و همچنین در دستگاه های منتخبی که از Alexa Cast پشتیبانی می کنند، پخش کنند.

برای مشترکین Prime که به دنبال بهره مندی از کاهش هزینه اشتراک و افزایش کیفیت سی دی و سطوح عالی ارائه شده توسط Amazon Music HD هستند، Music Unlimited بسیار منطقی است و مطمئناً جایگزینی وسوسه انگیز برای خدمات برتر بیشتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا