فناوری

معیارهای انتخاب بهترین لپ تاپ اچ پی و معرفی چند مدل برتر

در این مطلب می خواهیم شما را با یکی از برترین کمپانی های طراح و سازنده لپ تاپ ها؛ یعنی برند HP آشنا نماییم. بی اغراق اگر بگوییم لپ تاپ های اچ پی مرگ ندارند و هیچ تاریخ انقضایی نمی توان برای آن مشخص کرد، بی راه نگفته ایم! پس اگر شما نیز به دنبال خرید یک رایانه قابل حمل باکیفیت از هر نظری می گردید با ما همراه باشید. شما می توانید با در دست داشتن یک لپ تاپ خوب و مهارت برنامه نویسی می توان از شغل برنامه نویسی کسب در آمد خوبی داشت.

آشنایی با برند اچ پی  HP

وقتی نیم نگاهی به تاریخچه پر فراز و نشیب غول بی رقیب آمریکایی ها در صنعت طراحی و ساخت پرینترها و لپ تاپ ها می اندازیم متوجه می شویم که گاه تنها اتحاد است که می تواند انسان ها را به قله ای شکوهمند از علم و ثروت برساند. HP غایت اتحاد میان دو اعجوبه بیرون آمده از دانشگاه استنفورد است که در سال ۱۹۳۰ هم عهد شدند تا به سراغ ساخت چیزهای ساختار شکن برای توسعه فناوری و تکنولوژی بروند؛

از سال ۱۹۳۰ تا به امروز دیوید پاکارد و ویلیام هیولت مشکلات ریز و درشت بسیاری را پشت سر گذاشتند تا اینکه به چنین سطحی در مارکت جهانی دست پیدا کردند. این برند اهداف خود را برای شغل برنامه نویسی متمرکز کرده بود که می توان به جرعت گفت یکی از بهترین برند ها برای افراد شاغل در این حرفه است اکنون اچ پی در بیش ۱۶۰ کشور توسعه یافته و نیافته جهانی دارای نمایندگی و همچنین بازار فروش محصولاتش است. سال به سال رکوردهای عجیب و غریب تری را ایجاد می کند و گویی از اشتهایی سیری ناپذیر نیز برخوردار است!

ارزش سرمایه اولیه ۵۳۸ دلاری هیولت و پاکارد اینک بالغ بر ۹۰ میلیارد دلار شده و گاراژ کوچکی که کارشان را نیز از آن شروع کردند تبدیل شده است به مرکز دره سیلیکون ولی که قطب اصلی فناوری و تکنولوژی دنیا می باشد. منبع

بد نیست که بدانید پاکارد و هیولت بصورت قرعه کشی نام کمپانی خود را انتخاب کردند و قرار شد نام هر کسی که درآمد حرف اول نام او به عنوان حرف اول برندشان قرار گیرد. اکنون بخش لپ تاپی این کمپانی شامل مدل های جواب پس داده:

  • پاولیون (Pavilion) محبوبت ترین مدل لپ تاپ اچ پی در ایران خصوصا برای دانشجویان است.
  • اسپکتر (Spectre) الترابوک کمپانی HP محسوب می شود.
  • انوی (Envy) بهترین گزینه برای کاربران حرفه ای بحساب می آیند.
  • اومن (OMEN) ایده آل برای گیمرها با سخت افزاری فوق العاده تقویت شده
  • سری الیت‌بوک (EliteBook) در رده تجاری لپ تاپ های این کمپانی قرار می گیرند.
  • پروبوک (ProBook) این نوع از لپ تاپ ها هم در کلاس کاربری تجاری گنجانده می شوند.
  • ورک ‌استیشن ‌های زد‌بوک (ZBook) بهترین انتخاب برای انجام کارهای سنگین گرافیکی و رسانه ای است.

و Notebook که مناسب برای کاربران خانگی است، می باشد.

نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ اچ پی

نوع کاربری

اولین نکته ای که هنگام خرید لپ تاپ اچ پی باید به آن توجه کنید، نوع کاربری است که می خواهید از آن داشته باشید؛ برای این منظور تنها کافی است با خودتان صادق باشید و بگویید که من مثلا برای انجام فلان کار تنها نیاز به استفاده از یک لپ تاپ مناسب کارهای دانشجویی یا خانگی و حتی تجاری دارم!

فراموش نکنید که سیستم های مورد نیاز افراد حرفه ای و گیمرها کاملا با مدل های یاد کرده متفاوت خواهد بود. برای این منظور توصیه می کنیم حتما به بخش انتهایی آشنایی با برند اچ پی توجه نمایید.

وزن و اندازه لپ تاپ

مورد دوم در انتخاب لپ تاپ اچ پی توجه به وزن و اندازه آن است. واقعیتش را بخواهید به دنبال چنین چیزهایی بودن در محصولات بهترین دنیا خیلی عجیب به نظر می رسد. چرا که اچ پی تمام سعی و تلاش خود را می کند تا لپ تاپ های تولیدی اش در هر کلاس و رده کاربردی که طراحی می شوند از اندازه ای مناسب و کمترین وزن ممکنه برخوردار شوند. پس با خیالی راحت انتخاب خود را انجام دهید.

پردازنده مرکزی

فاکتور مهم بعدی در انتخاب و خرید لپ تاپ اچ پی مربوط به پردازنده مرکزی یا بهتر است بگوییم همان CPU است. فراموش نکنید که قلب تپنده سیستم شما سی پی یو ها هستند که ساختار فنی آن ها بسیار باید برایتان حائز اهمیت باشد؛ البته چون به سراغ خرید لپ تاپ خود از برند HP آمده اید خیلی نیازی نیست در این خصوص نگران باشید؛ زیرا اچ پی برای هر لپ تاپ خود در هر رده کاربردی که باشد بهترین سی پی یو را لحاظ کرده است.

حافظه داخلی و خارجی

از توجه به RAM لپ تاپ خود نیز غافل نشده و سعی کنید به سراغ خرید محصولاتی در بازار ایران بروید که از حافظه داخلی مناسبی برای رفع نیاز و برآورده کردن انتظارات شما برخوردار هستند. امروز اکثر لپ تاپ های جدید مجهز به رم های DDR هستند و جلوی آن ها عددی درج می شود که هرچه این عدد بیشتر باشد، نشان از قدرت و سرعت بیشتر رم شما خواهد داشت.

 

در بخش حافظه خارجی نیز خوب دقت کنید که لپ تاپ شما با توجه به کلیات ساختار فنی خود قادر است تا از چه میزان حافظه ای در داخل خود پشتیبانی کند؛ بهتر است حافظه خارجی تعبیه شده بر روی لپ تاپ شما از نوع SSD باشد تا HDD؛ زیرا اینطوری از سرعت و قدرت بیشتری برایتان برخوردار خواهد بود.

گرافیک لپ تاپ

بی اغراق گرافیک است که نشان دهنده چند مره حلاج بودن لپ تاپ منتخب شما خواهد بود! اگر فکر می کنید در حین انجام کارهای دانشگاهی تان نیاز به استفاده از نرم افزارهای سنگین و با گرافیک بالا دارید، بهتر است حتما به این مورد در هنگام خریدتان توجه لازم را را داشته باشید. معمولا لپ تاپ های حرفه ای و مدل های گیمینگی به خودی خود از گرافیک بالایی برخوردار هستند که البته خرید آن ها حتی در صورت وجود منابع مالی مناسب نیز برای هر کسی توصیه نمی شود!

درگاه های ورودی

به قسمت ورودی و خروجی تعبیه شده بر روی لپ تاپتان نیز اهمیت دهید. در واقع اینکه لپ تاپ HP شما دارای چه تعداد پورت HDML و USB در کلاس های مختلف آن و همچنین درگاه LAN، ورودی هدفون و میکروفون، VGA و کارت حافظه و … باشد، برای هر کاربری در هر سطحی که باشد مهم و حیاتی است! ناگفته نماند اغلب دستگاه های امروزی از قابلیت اتصال بی سیم برخوردار هستند.

صفحه کلید لپ تاپ

به تاچ بد و کیبورد لپ تاپتان هم اهمیت دهید. خواه ناخواه شما عزیزان برای انجام هر کاری توسط لپ تاپتان باید دست به دامن این قسمت از دستگاه خود شوید؛ مگر اینکه بخواهید از ماوس و صفحه کلید جداگانه ای برای این منظور بهره گیری کنید. پس بهتر است تاچ پد لپ تاپتان از ابعادی مناسب برای حرکت انگشت شما و همچنین کیبوردی ترجیحا جزیره ای و با نور پس زمینه باشد.

مشخصات صفحه نمایشگر

اینکه صفحه نمایشگر لپ تاپ انتخابی شما نیز از قابلیت پشتیبانی چند میلیون رنگ برخوردار است و یا اینکه رزولوشن آن چند است و آیا از قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه ای که از جمله امکانات جذاب و دوست داشتنی لپ تاپ های جدید و مدرن هستند، برخوردار است و یا خیر از جمله نکات دیگری است که می توانید به آنان نیز گوشه چشمی داشته باشید.

وب کم دستگاه

حقیقتش را بخواهید تجهیز بودن لپ تاپ شما به وب کم اصلا جزئی از نکات اصلی در هنگام خرید این مدل از رایانه های قابل حمل بحساب نمی آید اما خوب به اصرار خریداران لپ تاپ ها ما نیز در این مطلب به این مورد اشاره ای کردیم تا بدانید حتی اگر لپ تاپ شما فاقد این امکان هم باشد، خیلی چیز زیادی را از دست نداده اید.

مشخصات باتری

حتما به مشخصات مربوط به باتری تعبیه شده بر روی لپ تاپ برند اچ پی خود نیز توجه لازم را داشته باشید. برای این منظور باید بدانید طبق یک قانون نانوشته اگر لپ تاپ شما دارای باتری ای باشد که ظرفیت نگهداری شارژ آن طوری لحاظ شده باشد که چیزی بین ۷ تا ۹ ساعت را بدون توقف و هنگی برایتان کار کند، لپ تاپ خوبی خواهد بود. به هر حال تصمیم گیرنده نهایی در این زمینه خودتان هستید.

سیستم خنک کننده

داغ شدن و گرمی بیش از حد قطعات دیجیتالی دشمن اصلی آن ها می باشد که برای این منظور لپ تاپ های مدرن امروزی با قوی ترین سیستم های خنک کنندگی طراحی و تولید می شوند. البته باز بسته به سلیقه و میزان کار کشیدن شما از لپ تاپتان احتمال داغ شدن آن وجود دارد و به همین منظور بهتر است در این وضعیت از کول پدهای جانبی که مناسب سایز لپ تاپ شما هستند استفاده کنید.

نوع سیستم عامل

اینکه لپ تاپ مورد نظرتان بر روی خود و بصورت کارخانه ای دارای سیستم عامل باشد و یا نباشد (در اصلاح خام باشد)، موضوعی است که فقط و فقط بسته به سلیقه و نظر خودتان خواهد داشت. اگر فکر می کنید با نسخه خاصی از سیستم عامل های رایانه تنها می توانید کار کنید، بهتر است به سراغ لپ تاپ های خام که فاقد سیستم عامل بر روی خود هستند، بروید.

اسپیکر و درایو نوری

و اما بالاخره نوبت به دو جزء قربانی شده در ساختار لپ تاپ ها می رسد؛ یعنی اسپیکرها و درایو نوری لپ تاپ که در راستای کوچک کردن و کم حجم کردن این مدل از رایانه از سوی تمامی کمپانی های تولید کننده لپ تاپ در سراسر جهان مورد کم لطفی قرار گرفته اند. با این حال اما خیالتان راحت باشد؛ چرا که ضعف سیستم رایانه ای شما در این بخش ها کاملا جبران پذیر است و شما می توانید با اتصال لپ تاپ خود به اسپیکرهای خانگی و یا اتصال درایوهای نوری جانبی به دستگاهتان، عمل رایت سی دی و دی وی دی را به راحتی انجام دهید.

قیمت لپ تاپ اچ پی

اینکه محصول HP انتخابی تان مطابق با سلیقه و قادر به برآورده کردن انتظاراتتان باشد، نکته خیلی مهمتری نسبت به قیمت لپ تاپ اچ پی می تواند باشد! تازه در این خصوص حتما باید به ساختار فنی دستگاه و گارانتی که پشت سر آن قرار گرفته است نیز توجه داشته باشید.

https://jalebamooz.com/other-tutorials/hp-laptop-buying-tips/

راهنمای نگهداری از لپ تاپ

  • در ابتدا برای ایمنی لپ تاپ در جا به جایی خود برای آن به فکر خرید یک کیف مخصوص و جادار باشید تا بتوانید مابقی متعلقات آن را نیز در داخل کیف قرار دهید.
  • برای باز و بسته کردن لپ تاپ خود کمی محتاطانه رفتار کنید و از آوردن فشار اضافی در این کار جدا خودداری کنید.
  • وقتی دستگاهتان را به شارژ می زنید، حواستان باشد تا به محض اتمام شارژ شدن دستگاه آن را از برق بیرون بکشید.
  • برای این منظور نیز تنها از شارژر و آداپتور خاص دستگاهتان استفاده نمایید.
  • کمتر با دستان خیس خود به سراغ استفاده از لپ تاپتان بروید.
  • در صورت تغییر مکانی دستگاه در محیط های مختلف از روشن کردن فوری آن خودداری نمایید.
  • همواره دستگاهتان را بر روی سطوحی صاف و هموار قرار داده و سپس آن را روشن کنید.
  • در صورت داغ شدن بیش از حد لپ تاپتان از کار با آن اجتناب کرده و قدری به آن استراحت دهید.
  • در صورت بروز مشکل حتما از تعمیر کاران مجرب و ماهر در این خصوص استفاده کنید.

در ادامه این مطلب از راهنمای خرید لپ تاپ اچ پی توجه شما را به چند مدل برتر از این نوع محصولات جلب می نماییم. ناگفته نماند تمام این لپ تاپ های HP از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند و دارای مناسب ترین قیمت نیز می باشند. شما عزیزان می توانید با مطالعه هر مورد به اطلاعات بیشتر در خصوص محصول انتخابی تان دست پیدا کنید.

 

لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی اچ پی مدل G7 – 250 – NB

صفحه نمایش

  • اندازه صفحه نمایش
    ۱۵.۶ اینچ
  • دقت صفحه نمایش
    HD|1366×768
  • صفحه نمایش مات
    بله
  • صفحه نمایش لمسی
    خیر

 

لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی اچ پی مدل ۱۵ef1013dx

صفحه نمایش

  • اندازه صفحه نمایش
    ۱۵.۶ اینچ
  • نوع صفحه نمایش
    IPS LED-backlit LCD
  • دقت صفحه نمایش
    Full HD| 1920 x1080
  • صفحه نمایش مات
    خیر
  • صفحه نمایش لمسی
    بله

لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی اچ‌پی مدل Pavilion 15-dk1056wm

صفحه نمایش

  • اندازه صفحه نمایش
    ۱۵.۶ اینچ
  • نوع صفحه نمایش
    IPS LED-backlit LCD
  • دقت صفحه نمایش
    Full HD| 1920 x1080
  • صفحه نمایش مات
    بله
  • صفحه نمایش لمسی
    خیر
  • توضیحات صفحه نمایش
    FHD IPS anti-glare micro-edge WLED-backlit, 250 nits

 

لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی اچ پی مدل ۱۵ef1013dx – A

صفحه نمایش

  • اندازه صفحه نمایش
    ۱۵.۶ اینچ
  • نوع صفحه نمایش
    IPS LED-backlit LCD
  • دقت صفحه نمایش
    Full HD| 1920 x1080
  • صفحه نمایش مات
    خیر
  • صفحه نمایش لمسی
    بله

 

لپ تاپ ۱۵اینچی اچ پی مدل OMEN 15t-EK0023-B

صفحه نمایش

  • اندازه صفحه نمایش
    ۱۵.۶ اینچ
  • نوع صفحه نمایش
    IPS LED-backlit LCD
  • دقت صفحه نمایش
    UHD|3840×2160
  • صفحه نمایش مات
    خیر
  • صفحه نمایش لمسی
    خیر
  • توضیحات صفحه نمایش
    ۴k UHD| 3840 x 2160
  • AMOLED
  • WLED-backlit LCD
  • صفحه نمایش AMOLED (مشکی مطلق)،VESA True Black HDR 400،با تکنولوژی edge-to-edge glass ضد بازتاب نور، روشنایی ۴۰۰ نیتس، فرکانس ۵۹ هرتز،۱۰۰% DCI-P3

 

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل DA2183-A

صفحه نمایش

  • اندازه صفحه نمایش
    ۱۵.۶ اینچ
  • نوع صفحه نمایش
    WLED Backlit
  • دقت صفحه نمایش
    HD|1366×768
  • صفحه نمایش مات
    بله
  • صفحه نمایش لمسی
    خیر

لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی اچ پی مدل ۲۵۰-G7

صفحه نمایش

  • اندازه صفحه نمایش
    ۱۵.۶ اینچ
  • نوع صفحه نمایش
    TFT LCD
  • دقت صفحه نمایش
    HD|1366×768
  • صفحه نمایش مات
    بله
  • صفحه نمایش لمسی
    خیر

لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی اچ‌پی مدل DW2102NE – NB

صفحه نمایش

  • اندازه صفحه نمایش
    ۱۵.۶ اینچ
  • دقت صفحه نمایش
    Full HD| 1920 x1080
  • صفحه نمایش مات
    خیر
  • صفحه نمایش لمسی
    خیر

لپ تاپ ۱۳.۳ اینچی اچ پی مدل Spectre 13T AW200-B

صفحه نمایش

  • اندازه صفحه نمایش
    ۱۳.۳ اینچ
  • نوع صفحه نمایش
    WLED Backlit
  • دقت صفحه نمایش
    Full HD| 1920 x1080
  • صفحه نمایش مات
    خیر
  • صفحه نمایش لمسی
    بله
  • توضیحات صفحه نمایش
    وب کم با کیفیت HD به همراه میکروفن های استریو و سنسور تشخیص چهره به جای پسورد ویندوز Windows Hello Face

 

لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی اچ‌پی مدل Pavilion 15-eg0362nia – NB

صفحه نمایش

  • اندازه صفحه نمایش
    ۱۵.۶ اینچ
  • دقت صفحه نمایش
    Full HD| 1920 x1080
  • صفحه نمایش مات
    بله
  • صفحه نمایش لمسی
    خیر
  • توضیحات صفحه نمایش
    ۲۵۰ نیت
  • micro-edge
  • anti-glare

لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی اچ‌پی مدل ۱۵-dw3024nia

صفحه نمایش

  • اندازه صفحه نمایش
    ۱۵.۶ اینچ
  • دقت صفحه نمایش
    HD|1366×768
  • صفحه نمایش مات
    بله
  • صفحه نمایش لمسی
    خیر
  • توضیحات صفحه نمایش
    Micro Edge Antiglare LED

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا