ورزشی

لیگ برتر 2022-23: هر آنچه که باید با شروع فصل جدید بدانید

سی و یکمین فصل لیگ برتر زودتر از حد معمول آغاز می شود – کریستال پالاس روز جمعه به مصاف آرسنال می رود – در حالی که فوتبال تلاش می کند در جام جهانی زمستانی جا بیفتد.

این فصل چه چیز جدیدی است، چهره های جدید چه کسانی هستند و تعطیلات زمستانی چگونه کار می کند؟

قوانین جدید

بزرگترین تغییر این است که هر تیم می تواند پنج تعویض در هر بازی انجام دهد، از سه تعویض.

لیگ برتر این قانون را برای باقی مانده فصل 2019-2020 اعمال کرد، زمانی که فوتبال پس از اولین قرنطینه کووید در سال 2020 بازگشت.

در حالی که اکثر لیگ‌های دیگر اروپا – و رقابت‌های یوفا – پنج تیم فرعی داشتند، فوتبال انگلیس به سه لیگ بازگشت.

اکنون پنج تعویض از نیمکت 9 بازیکن مجاز خواهد بود. تیم‌ها سه فرصت برای استفاده از پنج عضو خود دارند – به علاوه گزینه‌ای که آنها را در نیمه‌تیم به دست می‌آورند – پس از آن دیگر نمی‌توان جانشینی کرد.

بازیکنان اکنون فقط قبل از بازی‌های انتخابی زانو می‌گیرند، که قبلاً ژست ضد نژادپرستی قبل از هر مسابقه نشان داده می‌شد.

به باشگاه‌های لیگ برتر توصیه شده است که بازی‌ها را برای فوریت‌های پزشکی در جایگاه‌ها متوقف نکنند مگر اینکه کاملاً ضروری باشد.

به کمک داوران دستور داده شده است که تنها زمانی که احتمال گلزنی و تماس های فشرده وجود دارد، بالا بردن پرچم خود را برای یک آفساید آشکار به تاخیر بیندازند.

جستجوها در خارج از استادیوم ها و استفاده از سگ های مواد یاب برای کاهش شعله های آتش و بمب های دودزا در بازی ها انجام خواهد شد.

در تغییری دیگر، لیگ برتر سیستم چند توپی را برای کاهش تاخیر زمانی که توپ خارج از بازی است وارد می کند.

در مجموع 10 توپ وجود خواهد داشت – توپ مسابقه، یکی با داور چهارم و هشت توپ در اطراف زمین روی مخروط‌هایی در کنار “دستیار توپ”.

همچنین مقرراتی برای تعویق بازی ها به دلیل غیبت بازیکنان وجود دارد، اگرچه لیگ برتر درخواست هر تیم را به صورت موردی ارزیابی می کند.

در این بیانیه آمده است: «تأیید فقط در مواردی اعطا می‌شود که تأثیر در دسترس نبودن بازیکن بر تیم یک باشگاه واقعاً استثنایی باشد و باشگاه مربوطه تمام اقدامات منطقی را برای اجتناب از لزوم ارائه درخواست انجام داده باشد».

یه توپ جدید هم هست…

تیم های جدید

ناتینگهام فارست پس از 23 سال، پس از سقوط در فصل 1998-1999، برای اولین بار به لیگ برتر بازگشته است.

آنها 8414 روز و 1069 بازی در لیگ و پلی آف طول کشید تا در ماه می در ومبلی هادرزفیلد را 1-0 شکست دهند. هیچ تیمی قبل از بازگشت به لیگ برتر بیشتر در چمپیونشیپ سپری نکرده است.

دو تیم دیگر که می آیند اخیراً در لیگ برتر حضور داشته اند.

اسکات پارکر و فولام که در فصل 2020-21 سقوط کردند، اکنون به لیگ برتر بازگشته اند – اما نه با هم.

فولام، تحت هدایت مارکو سیلوا، پنج فصل متوالی را بین چمپیونشیپ و لیگ برتر پس از صعود به عنوان قهرمان پشت سر گذاشت.

پارکر در ژوئن گذشته کریون کوتیج را به مقصد بورنموث ترک کرد و گیلاس را که تا سال 2020 در لیگ برتر حضور داشتند در رده دوم قرار داد.

اگرچه یک تیم آشنا غایب خواهد بود – این اولین فصل لیگ برتر بدون برنلی از سال 16-2015 خواهد بود. نوریچ و واتفورد تنها پس از یک دوره از رقابت ها سقوط کردند.

مدیران جدید

اریک تن هاگ هشتمین فردی است که از زمان بازنشستگی الکس فرگوسن در سال 2013، منچستریونایتد – از جمله سرپرستان و روسای موقت – را مدیریت می کند.

این بازیکن 52 ساله آژاکس را در چهار سال و نیم حضورش در آمستردام به دو ضلع هلندی و سومین عنوان اردیویژه رساند.

یونایتد امیدوار است که بتواند به آنها کمک کند تا به لیگ قهرمانان بازگردند و برای اولین جام از سال 2017 به چالش بکشند.

این بازیکن 42 ساله که هرگز در انگلیس بازی نکرده بود، قبل از گذراندن دو سال به عنوان سرمربی سوانسی، مربی تیم زیر 16 و 17 سال انگلیس بود.

او در سپتامبر هدایت فارست را برعهده گرفت، زمانی که آنها در انتهای جدول و در میانه بدترین شروع یک فصل خود از سال 1913 قرار داشتند، و آنها را از طریق پلی آف به صعود رساند.

پارکر و سیلوا قبلا در لیگ برتر حضور داشتند، در حالی که تن هاگ تنها تغییر مدیریتی تابستانی بود.

بازیکنان جدید

در این تابستان چندین خرید بزرگ در لیگ برتر انجام شده است، اما همه نگاه ها به ارلینگ هالند، مهاجم منچسترسیتی خواهد بود.

خرید 51 میلیون پوندی از بوروسیا دورتموند بیش از 130 گل در فوتبال باشگاهی و 20 گل دیگر برای نروژ به ثمر رسانده است. او به تازگی 22 ساله شده است.

یک معامله بزرگ دیگر باعث شد که لیورپول جایگزین سادیو مانه شود که به بایرن مونیخ رفت، داروین نونز مهاجم بنفیکا را با مبلغ 64 میلیون پوند جایگزین کرد.

تاتنهام ریچارلیسون مهاجم اورتون را با 60 میلیون پوند به خدمت گرفت، منچسترسیتی گابریل ژسوس مهاجم و الکساندر زینچنکو مدافع خود را با مجموع 75 میلیون پوند به آرسنال و رحیم استرلینگ را با 50 میلیون پوند به چلسی فروخت.

سیتی کالوین فیلیپس هافبک لیدز را با مبلغ 45 میلیون پوند به خدمت گرفت، منچستریونایتد، لیساندرو مارتینز، مدافع آژاکس را به خدمت گرفت و چلسی نیز کالیدو کولیبالی، مدافع ناپولی را به خدمت گرفت.

وستهم بیش از 60 میلیون پوند برای خرید نایف آگورد مدافع رن و جانلوکا اسکاماکا مهاجم ساسولو هزینه کرد.

الکساندر لاکازت، پل پوگبا، مانه، روملو لوکاکو، آنتونیو رودیگر، آندریاس کریستنسن و رافینیا از جمله نام‌های بزرگی هستند که لیگ برتر را ترک کردند.

تعطیلات زمستانی جدید

برای اولین بار برای فوتبال انگلیس، شش هفته بدون بازی لیگ برتر در این زمستان وجود خواهد داشت – در نتیجه جام جهانی قطر به نوامبر و دسامبر منتقل شد.

بین 13 نوامبر تا 26 دسامبر لیگ برتر فوتبال برگزار نخواهد شد.

همچنین انتظار می‌رود که تیم‌ها بین بازی‌های کریسمس خود زمان بیشتری داشته باشند، اگرچه فقط دو روز بدون بازی بین 26 دسامبر و 5 ژانویه باقی خواهد ماند.

فصل یک هفته زودتر از ترم گذشته – جمعه 5 آگوست – شروع می شود و یک هفته بعد – یکشنبه 28 مه – به پایان می رسد تا با آن استراحت مناسب باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا