پزشکی

13 عادت سالم برای بهبود جنبه های زندگی

سلامتی ضعیف و سطح انرژی پایین می تواند بر هر بخش از زندگی شما تأثیر منفی بگذارد. خلاقیتتان می تواند از بین برود و الهامات و ایده هایتان را به صفر برساند. کار برایتان خسته کننده و سخت و زندگی اجتماعی شما به سایه ای از آنچه قبلا بود تبدیل می شد. neutrophils آزمایش مطالعه فرمایید.

1. مطمئن شوید که غذای خود را خوب می جوید

اکثر مردم غذای خود را می بلعند و زمانی را برای جویدن یا لذت بردن از آن نمی گذارند. اگر شما یکی از این افراد هستید، سعی کنید با جویدن غذا برای مدت طولانی‌تر از حد معمول، سرعت غذا خوردن خود را کاهش دهید. از طعم غذای خود بیشتر لذت خواهید برد و احتمالاً کمتر غذا خواهید خورد. تشخیص بیماری لوپوس از آزمایش توصیه می شود.

2. غذاهای سالم ذخیره کنید

در خانه، چیزهایی را که در کمد، یخچال و فریزرتان است میل می کنید. اگر همه چیزهایی که در آنجا دارید غذاهای فوق فرآوری شده مانند سیب زمینی سرخ شده، شکلات و بستنی است، آن وقت متوجه خواهید شد که آنها را میان وعده می خورید (ایده خوبی نیست). برای ترک این عادت، مطمئن شوید که مقدار زیادی غذای سالم مانند میوه‌های خشک، دانه‌ها و آجیل در خانه خود دارید تا به رفع هوس گرسنگی شما کمک کند.

3. انجام 10000 قدم در روز را هدف گذاری کنید

به نظر زیاد می رسد؟ خوب، این در واقع حداقل مقدار توصیه شده توسط کارشناسان تناسب اندام است. رسیدن به 10000 پله در روز خیلی سخت نیست. کافی است صبح و عصر در پارک قدم بزنید و در محل کار به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید.

4. هنگام ناهار پیاده روی کنید

وقت ناهار لازم نیست فقط برای خوردن باشد. می توانید از زمان برای دریافت هوای ارزشمند، نور و ورزش استفاده کنید. من معمولاً نیمی از تعطیلات ناهار را پیاده روی می کنم – نیمی دیگر را برای صرف غذا می گذارم.

5. میوه ها و سبزیجات خود را فریز کنید

این کار بسیار خوبی است، زیرا فریز کردن این غذاها به این معنی است که تا زمانی که شما آماده خوردن آنها شوید، ماندگار خواهند بود. و البته می‌توانید آن‌ها را وقتی به اوج خود رسیدند، فریز کنید، بنابراین وقتی یخ‌زدایی و/یا پخته می‌شوند طعم عالی خواهند داشت. این روش همچنین یک راه عالی برای لذت بردن از میوه ها و سبزیجات سالم خارج از در دسترس بودن فصلی معمولی است.

6. روی رنگ ها تمرکز کنید نه کالری

بسیاری از افراد سلامت و رژیم غذایی خود را بر میزان کالری مصرفی خود در روز متمرکز می کنند. اما یک رژیم غذایی سالم فقط کالری نیست.

به عنوان مثال، بین خوردن یک مشت آجیل خام و همان مقدار کالری کیک تفاوت زیادی وجود دارد. مطمئنا، دومی ممکن است برای شما طعم بهتری داشته باشد – اما آجیل همیشه انتخاب سالم‌تری خواهد بود.

7. یک وعده سبزی اضافی به بشقاب خود اضافه کنید

یک راه ساده برای افزایش مصرف غذاهای سالم، اضافه کردن یک وعده سبزی بیشتر به هر وعده غذایی است. اگر به طور معمول همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده می خورید (توصیه نمی شود!)، شروع به اضافه کردن یک قسمت نخود فرنگی یا یک سالاد سبز به بشقاب خود کنید. با گذشت زمان، می توانید شروع به افزایش سبزیجات کنید – و غذاهای ناسالم را کاهش دهید.

8. خارج از باشگاه فعال باشید

من مطمئن هستم که شما افرادی را در محل کار مشاهده کرده اید که بیشتر صبح ها به باشگاه می روند. آنها مطمئناً می دانند چگونه روز خود را خوب شروع کنند، اما بعد از آن مراقب عادت های خود باشید. اغلب آنها تمام روز را پشت میز خود می نشینند و بدون شک به خانه می روند و جلوی تلویزیون استراحت می کنند.

در حالی که رفتن به باشگاه ستودنی است، کاری نکنید که همه چیز باشید و تمام کنید. در هوای تازه و نور طبیعی بیرون بروید و بدن خود را همانطور که طبیعت در نظر گرفته حرکت دهید – با پیاده روی و دویدن.

9. هر روز کربوهیدرات بخورید

هر از گاهی کربوهیدرات ها از مد می روند. به ما هشدار داده شده است که آنها برای ما ضرر دارند و باید از آنها اجتناب کنیم. با این حال، رژیم های بدون کربوهیدرات و کم کربوهیدرات معمولا به عنوان یک مد روز ختم می شوند. این به این دلیل است که کربوهیدرات ها در واقع منبع عالی انرژی برای بدن ما هستند.

البته، اجداد ما هزاران سال با رژیم های غذایی پر کربوهیدرات زندگی می کردند و رشد می کردند. فقط مطمئن شوید که کربوهیدرات های سالم را به جای کربوهیدرات های تصفیه شده انتخاب می کنید.

10. چربی های سالم را انتخاب کنید

همه چربی ها یکسان نیستند. برخی برای ما خوب هستند، برخی نه. چربی های سالم کدامند؟ اگر به روغن زیتون فوق بکر فشرده سرد، آجیل و آووکادو پایبند باشید، مواد مغذی ضروری مورد نیاز خود را دریافت خواهید کرد – در سالم ترین اشکال موجود.

11. تا زمانی که سیر نشده اید غذا نخورید

شکم یک فرد سالم به اندازه یک مشت است، در حالی که شکم یک فرد ناسالم می تواند به اندازه یک فوتبال باشد. این یک واقعیت تکان دهنده است. علت انبساط گروتسک معده پرخوری است. وقتی این کار به طور منظم انجام شود، معده شروع به کشش می کند. در نتیجه، فرد برای حفظ آن احساس سیری و رضایت بیشتر و بیشتر نیاز به خوردن دارد.

چگونه از این امر اجتناب کنیم؟ همیشه کمی کمتر از آنچه فکر می کنید نیاز دارید یا می خواهید بخورید. این کار شکم شما را در اندازه طبیعی خود نگه می دارد – و همچنین بدن شما را در وزن مناسب نگه می دارد.

13. مصرف شکر را نصف کنید

همه ما می دانیم که شکر برای ما مضر است، اما با این حال، اکثر ما هنوز مقدار زیادی از آن را هر روز مصرف می کنیم. البته مشکل این است که طعم شکر عالی است. در واقع آنقدر خوب است که ما به معنای واقعی کلمه به آن معتاد می شویم.

حالا، اگر به شما بگویم که فردا شکر را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید – مطمئناً نمی توانید این کار را انجام دهید. به همین دلیل است که یک هدف معقول و قابل دستیابی را توصیه می کنیم که میزان مصرف شکر را نصف کنید. شما می توانید این کار را از طریق مراحل ساده انجام دهید: کاهش یا قطع قند موجود در چای یا قهوه، توقف افزودن شکر به غلات و انتخاب میان وعده های سالم تر.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا