فرهنگی

معرفی فیلم

1. گزارش اقلیت (2002)

فیلم

علمی تخیلی

کارگردان: استیون اسپیلبرگ

بازیگران: تام کروز، کالین فارل، سامانتا مورتون

براساس داستانی از فیلیپ کی. دیک، نویسنده مشهور علمی – تخیلی، “مینوریتی ریپورت” در سال ۲۰۵۴ در واشنگتن دی سی ساخته شده است، جایی که پلیس از یک فن آوری روانی برای دستگیری و محکوم کردن قاتلان قبل از ارتکاب جرم آن ها استفاده می کند.

2. زندگی بالا

فیلم

علمی تخیلی

کارگردان: کلر دنیس

بازیگران: رابرت پتینسون، ژولیت بینوش

رابرت پتینسون با این فیلم علمی تخیلی گریزان و بیضوی، حرفه خود را پس از گرگ و میش تثبیت کرد. این اکشن به کارگردانی کلر دنیس (که اولین کار خود را به زبان انگلیسی انجام می دهد) روی یک سفینه فضایی در حال حرکت می گذرد که توسط بازماندگان یک ماموریت قبلی شامل محکومان اعدام که داوطلبانه برای کمک به تحقیق در مورد سیاهچاله ها در ازای تخفیف مجازات در آن حضور داشتند، می گذرد. همچنین احتمالاً این تنها فیلم علمی تخیلی موجود است که شامل یک «جعبه» و «شمن منی» (با بازی ژولیت بینوش) است.

3. The Damned (1963)

فیلم

علمی تخیلی

کارگردان: جوزف لوزی

بازیگران: مک دونالد کری، شرلی آن فیلد، الیور رید

یکی از عجیب‌ترین و – حدس می‌زنیم – کم‌دیده‌ترین فیلم‌های فهرست ما، این فیلم عجیب موج نو بریتانیا از جوزف لوزی، فیلمساز آمریکایی در لیست سیاه است، که در اواخر همان سال، سیستم کلاسی انگلیسی را با تیغ جراحی خود جدا کرد. طنز خدمتکار.

The Damned در مشاهدات خود چندان دقیق نیست (به هر حال، از مزایای فیلمنامه هارولد پینتر برخوردار نیست)، اما شاید این فیلم غیرعادی‌تر و جذاب‌تر باشد که هر رشته از پارانویای محبوب پس از جنگ را در هم می‌آمیزد – هسته ای، جنسی، اجتماعی – به یک خورش روان دراماتیک مبهم و غیرقابل پیش بینی.

در یکی از اولین نقش‌هایش در پرده‌های بزرگ، الیور رید سرسخت، تقلید مسخره‌ای از شورش نوجوانان در نقش کینگ است، قاتل چرمی که به طور تصادفی به جامعه غارنشینی از کودکان جهش یافته برخورد می‌کند. فیلمی دردسرساز و عمیقاً عجیب. TH

4. سویه آندرومدا (1971)

فیلم

علمی تخیلی

کارگردان: رابرت وایز

بازیگران: آرتور هیل، جیمز اولسون، دیوید وین

آنها آن را علمی تخیلی می نامند، اما به ندرت ژانر سینمایی به موضوعی می پردازد که عمدتاً بر علم تمرکز دارد. این اقتباس از اولین کتاب پرفروش مایکل کرایتون به بحرانی می پردازد که با سقوط یک کاوشگر فضایی به زمین و حامل یک ویروس فرازمینی که فوراً خون انسان را به پودر تبدیل می کند، رخ می دهد. خوشبختانه، مقامات ایالات متحده به تازگی یک مرکز تحقیقاتی مخفی زیرزمینی برای چنین احتمالاتی ساخته اند. اما به هیچ وجه مشخص نیست که بوفین ها می توانند تهدید را منزوی و خنثی کنند – و یک گزینه خود تخریبی هسته ای برای جلوگیری از آلودگی گسترده تر وجود دارد.

کارگردان کهنه‌کار رابرت وایز، که هنوز بر روی گیشه‌های «صدای موسیقی» سوار می‌شود، به همه‌ی آن‌ها با سخت‌گیری مستندی سخت‌گیرانه برخورد می‌کند که در ابتدا به نظر می‌رسد درام را نادیده می‌گیرد، اما درجه‌ای تقریبا غیرقابل تحمل از اضطراب کلاستروفوبیک را ایجاد می‌کند. تی جی

5. جهان روی سیم (1973)

فیلم

نمایش

کارگردان: Rainer Werner Fassbinder

بازیگران: کلاوس لوویچ، باربارا والنتین، ماشا رابن

World on a Wire اولین، آخرین و تنها هجوم به داستان های علمی تخیلی حدسی برای Rainer Werner Fassbinder، استاد موج نو بود. نتیجه یک حماسه مجلل و استادانه است – اگرچه برای اولین بار به عنوان یک سریال تلویزیونی سه قسمتی نمایش داده شد که مانند محله چینی ها بازی می کند، اگر قهرمان آن فیلم جیک گیتس کت و شلوار کتانی کرم خود را با یک بانک کامپیوترهای قدیمی و یک تصادف برق آسا عوض کرده بود. کلاه ایمنی.

این اثر خیره‌کننده (که در سال 2010 پس از سال‌ها در رکود توزیع به‌طور پیروزمندانه ظاهر شد) که از رمان علمی تخیلی دانیل اف گالویه در سال 1964 اقتباس شده است، تقریباً هر فیلمی را که به مفهوم واقعیت‌های متحدالمرکز می‌پردازد، نشان می‌دهد (Inception, Lawnmo) Man 2: Beyond Cyberspace et al)، و این کار را با صرفه جویی، سختگیری و سبک انجام می دهد. بنابراین، بسیار سبک. دی جی

6. آواتار (2009)

فیلم

اکشن و ماجراجویی

کارگردان: جیمز کامرون

بازیگران: سم ورتینگتون، زویی سالدانا، سیگورنی ویور

در دنیای سرسبز و بیگانه پاندورا موجوداتی زندگی می کنند که ابتدایی به نظر می رسند اما به شدت تکامل یافته اند. محیط این سیاره برای انسان ها سمی است، بنابراین انسان ها با برقراری ارتباط با بدن این موجودات می توانند در جنگل ها عجاب انگیز این سیاره قدم بزنند که به آنها آوتار می گویند.

جیک سولی (سام ورتینگتن)، یک تفنگدار سابق فلج، دوباره از طریق یکی از این آواتارها متحرک می شود و عاشق یک زن نائووی (زوئه سالدانا)می شود.

با افزایش پیوند با او، او به نبردی برای بقای دنیای او کشیده می شود.نتایج به‌ویژه در سه‌بعدی، حیرت‌انگیز است، و جوایز اسکار فیلم‌برداری، جلوه‌های بصری و کارگردانی هنری را برای فیلم به ارمغان می‌آورد، و همچنین به آن کمک می‌کند تا عنوان پرفروش‌ترین فیلم تمام دوران را در گیشه کسب کند. البته این به کامرون کمک کرد تا متوجه شود که باید دنباله های متعددی وجود داشته باشد (در حال حاضر چهار فیلم دیگر در حال کار است که اولین آنها در پایان سال 2022 ساخته می شود). با این وجود، آواتار چیزی فراتر از یک نمایش و باکس آفیس است: این داستانی آشنا و در عین حال دلگرم کننده از یک مرد نظامی است که پس از ادغام با مردمی صلح جو، طرف خود را عوض می کند. مانند

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا