آموزشی

مراحل تقویت لهجه ی فرانسوی

مرحله 1: با یک فرانسوی زبان بومی گفتگو کنید

این همیشه موثرترین راه برای بهبود مهارت های گفتاری شما در هر زبانی خواهد بود. چه راهی بهتر از دریافت بازخورد زنده از زبان مادری برای بهبود فوری توانایی گفتاری خود؟

یک مکالمه 30 دقیقه ای با یک فرانسوی زبان مادری تنها باعث بهبود صحبت کردن و تلفظ شما نمی شود. همچنین یک تقویت کننده اعتماد به نفس بزرگ است. وقتی از زبان هدف خود برای برقراری ارتباط موفقیت آمیز با یک شخص واقعی استفاده می کنید، هیچ احساسی مانند احساسی وجود ندارد.

زمانی که یک مکالمه را انجام میدهید ، فورا میخواهید که یک مکالمه دیگری داشته باشید. در نظر داشته باشید که درخواست بازخورد در مورد تلفظ درست یا غلط ، کاری نیست که بتوانید هر بار که با یک فرانسوی زبان چت می کنید انجام دهید. داشتن توانایی گفتاری روان در مورد موضوعات مختلف روزانه از لهجه بسیار مهم تر است. برنامه ریزی در مورد جلسات منظم برای کار بر روی تلفظ به سرعت به روان شدن شما در گفت و گو و لهجه کمک می کند و باعث میشود شبیه یک زبان مادری شود.

هیچ زبان فرانسوی بومی نزدیکی نمی شناسید؟ مشکلی نیست. برای یافتن ده‌ها معلم فرانسوی از سراسر جهان، Preply را بررسی کنید. قیمت‌های آنها بسیار مناسب است و بسیاری از آنها می‌توانند در کوتاه‌مدت (به عنوان مثال امروز یا حتی همین الان) با شما در مورد یادگیری برنامه ریزی کنند.

مرحله 2: صدای خود را ضبط کنید که به زبان فرانسه صحبت می کنید

میدونم میدونم. گوش دادن به صدای ضبط شده از خودتان می تواند تجربه بسیار دردناکی باشد. گوش دادن به صحبت های خود به یک زبان خارجی می تواند کاملاً دردناک باشد.

از بین بردن درد. ارزشش را دارد. دلیل دردناک بودن آن این است که شما از تمام نکات ظریف گفتار خود، از لحن گرفته تا تلفظ، آگاه هستید، به گونه‌ای که وقتی زنده صحبت می‌کنید نمی‌توانید صدایتان را بشنوید. این باعث می‌شود ضبط‌های صوتی به روشی فوق‌العاده برای افشای نواحی مشکل‌دار در زبان فرانسوی گفتاری‌تان که حتی نمی‌دانستید دارید، تبدیل می‌کند.

خودتان را در حال خواندن یک پاراگراف کوتاه به زبان فرانسوی ضبط کنید (این می تواند هر چیزی باشد: یک خبر فرانسوی، یک کتاب یا حتی بخش فرانسوی کتابچه راهنمای چند زبانه برای پخش کننده DVD)، سپس آن را چندین بار پخش کنید و مکان ها را یادداشت کنید. جایی که شما تردید دارید یا یک کلمه را اشتباه تلفظ می کنید. کلمات مزاحم را چندین بار تلفظ کنید تا راحت تر بیایند و سپس تمرین را تکرار کنید.

برنامه های رایگان زیادی وجود دارد که می توانید برای ضبط صدای خود از آنها استفاده کنید. QuickTime خوب است. به سادگی روی File -> New Audio Recording کلیک کنید. احتمالاً تلفن هوشمند شما دارای یک برنامه دیکتوفون داخلی است که می توانید از آن نیز استفاده کنید.

اگر کمی پول دارید، FrenchPod101 Premium ایده ضبط صدای شما را به سطح بالاتری می برد. این شامل صدها درس فرانسوی است و هر درس حاوی خطوط گفتگو است که توسط یک سخنران بومی ضبط شده است. صفحه وب دارای عملکرد داخلی است که به شما امکان می دهد صدای خود را هنگام خواندن خطوط گفتگو (یا حتی کلمات جداگانه) ضبط کنید. سپس می‌توانید صدای ضبط شده خود و صدای ضبط شده توسط زبان مادری را – به طور جداگانه یا همزمان – پخش کنید تا تلفظ خود را با تلفظ زبان مادری مقایسه کنید.

مرحله 3: در تلفظ خود اغراق کنید

زمانی که ضعف های خود را در تلفظ زبان فرانسوی شناسایی کردید ولی به نظر میرسد نمیتوانید برآنها غلبه کنید سعی کنید زمانی که صحبت می کنید ، آن را در دهان خود اغراق کنید.لهجه ای کاملا کلیشه ای را مورد هدف قرار دهید. این روش غیر منطقی خواهدبود ولی به شما کمک میکند که طبیعی تر به نظر برسید.یک مثال بارز در زبان فرانسوی ، صدای حرف ” R است. میتوان گفت تقریبا هر فردی که یادگیری زبان فرانسه را شروع میکند با آن مشکل دارد مگر اینکه این صدا در زبان مادری ظاهر شود.

کلمه ای را انتخاب کنید که حاوی چند روپیه باشد (به عنوان مثال regarder («به نگاه کردن»)، prêtre («کشیش»)، préfère («ترجیح دادن»)) و آن را بارها و بارها تلفظ کنید. بعد از گذشت مدتی سعی کنید این کلمه را به طور معمولی بیان کنید ، حال متوجه تفاوت فوری در نحوه تلفظ آسان آن خواهیدشد.

مرحله 4: یک چرخش زبان فرانسوی یاد بگیرید

استعداد صحبت کردن خود را تغییر دهید. یک یا دو چرخش زبان را امتحان کنید.

این تمرین در راستای یادگیری آهنگ های فرانسوی است. اگر بتوانید به چند چرخش زبان فرانسوی (une virelangue en français) مسلط شوید، در این صورت استفاده از زبان فرانسوی معمولی و روزمره در مقایسه آسان تر خواهد شد.

مواردی مهم در یادگیری زبان فرانسه:

-زبان فرانسه را با صدا مطالعه کنید

-از ترجمه کردن زبان فرانسه به زبان مادری پرهیز کنید

-کلمات را با وضعیت های و موضوعات بصری پیوند دهید

-واژگان مرتبط با زبان فرانسه را دسته بندی کنید

-این زبان را به صورت کوتاه مدت و منظم مطالعه کنید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا