آموزشی

نکاتی برای تربیت فرزندان شاد

عادات شادی را شکل دهید

چگونه به بچه ها کمک می کنید تا عادت های شادی پایدار بسازند؟ کارتر چند روش قدرتمند را که توسط تحقیقات پشتیبانی می شود توضیح می دهد:

حذف محرک: عوامل حواس پرتی و وسوسه را از سر راه خود دور کنید.

تقویت روابط اجتماعی: اهدافی را برای افزایش حمایت اجتماعی و فشار اجتماعی تعیین کنید.

یک هدف در یک زمان: اهداف بیش از حد بر اراده غالب می شود، به خصوص برای بچه ها. قبل از افزودن یک عادت دیگر، یک عادت را تقویت کنید.

به آن ادامه دهید: بلافاصله انتظار کمال نداشته باشید. طول می کشد. و این طبیعی است. به تقویت ادامه دهید.

انضباط شخصی را آموزش دهید

انضباط شخصی در کودکان بیشتر از هوش و موارد دیگر در موفقیت آنها تاثیر دارد.بله، دوباره تست معروف مارشمالو را بیان می کنیم.کودکانی که در مقابل وسوسه مقاومت بیشتری داشتند سال ها بعد در زندگی شاد تر و بهتر بودند.

توانایی کودکان پیش دبستانی در به تعویق انداختن رضایت – منتظر ماندن برای دومین مارشمالو – هوش، موفقیت مدرسه و مهارت های اجتماعی را در نوجوانی پیش بینی می کند. این حداقل تا حدی به این دلیل است که خود انضباطی یادگیری و پردازش اطلاعات را تسهیل می‌کند. علاوه بر این، بچه های خود انضباط بهتری با ناامیدی و استرس کنار می آیند و تمایل دارند که احساس مسئولیت اجتماعی بیشتری داشته باشند. به عبارت دیگر، انضباط شخصی نه تنها به موفقیت مدرسه و نشستن خوب پشت میز شام، بلکه به شادی بیشتر، دوستان بیشتر و افزایش مشارکت جامعه منجر می شود.

راه خوبی برای شروع آموزش خود انضباطی چیست؟ به کودکان کمک کنید یاد بگیرند که حواس خود را از وسوسه منحرف کنند.

یکی از راه‌های انجام این کار پنهان کردن وسوسه است – پوشاندن فیزیکی مارشمالو وسوسه‌انگیز. هنگامی که یک جایزه پنهان می شود، 75 درصد از بچه ها در یک مطالعه توانستند پانزده دقیقه کامل برای دومین مارشمالو صبر کنند. هیچ یک از بچه ها نتوانستند این مدت طولانی صبر کنند که پاداش قابل مشاهده بود.

https://bestkid.ir/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86/%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%85%D8%B3%D9%88%D8%A7%DA%A9-%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84%DB%8C.html

زمان بازی بیشتر

ما این روزها در مورد تمرکز حواس و مراقبه زیاد می خوانیم – و هر دو بسیار قدرتمند هستند.

با این حال، واداشتن بچه ها به انجام منظم آنها می تواند یک چالش باشد. چه چیزی تقریباً به خوبی کار می کند؟

اکثر بچه‌ها در حال حاضر هنگام بازی، تمرکز حواس را تمرین می‌کنند – از لحظه حال کاملاً لذت می‌برند. اما امروزه بچه‌ها زمان کمتری را صرف بازی کردن در داخل خانه و خارج از خانه می‌کنند… همه می‌گویند، در دو دهه گذشته، کودکان هشت ساعت در هفته را از بازی رایگان، بدون ساختار و خود به خود از دست داده‌اند.

محققان بر این باورند که این کاهش چشمگیر در زمان بازی بدون ساختار تا حدی مسئول کند کردن رشد شناختی و عاطفی کودکان است… علاوه بر کمک به کودکان در یادگیری خودتنظیمی، بازی بدون ساختار تحت رهبری کودک (با یا بدون بزرگسالان) باعث ارتقای فکری، فیزیکی و اجتماعی می شود. ، و رفاه عاطفی. بازی بدون ساختار به کودکان کمک می کند یاد بگیرند که چگونه در گروه کار کنند، به اشتراک بگذارند، مذاکره کنند، تعارضات را حل کنند، احساسات و رفتار خود را تنظیم کنند، و برای خودشان صحبت کنند.

هیچ دستورالعمل دقیقی در اینجا لازم نیست: زمان بیشتری را برای فرزندان خود اختصاص دهید تا فقط بیرون بروند و به سادگی بازی کنند.

محیط خود را برای شادی مهیا کنید

ما دوست نداریم آن را بپذیریم، اما همه ما بسیار تحت تأثیر محیط خود هستیم – اغلب بیشتر از آنچه تصور می کنیم.

تلاش شما با زمان و تلاش محدود خواهد شد، در حالی که زمینه به طور مداوم بر ما (و کودکان) تأثیر می گذارد.

راه ساده ای برای کنترل بهتر محیط اطراف کودک و اجازه دادن به تلاش های عمدی شادی شما چیست؟

https://civilica.com/doc/1231730/

تلویزیون کمتر

تحقیق ارتباط قوی بین شادی و تماشا نکردن تلویزیون را نشان می دهد. جامعه شناسان نشان می دهند که افراد شادتر نسبت به افراد ناشاد تمایل به تماشای تلویزیون کمتری دارند. ما نمی دانیم که آیا تلویزیون مردم را ناراضی می کند یا اینکه افراد ناراضی بیشتر تلویزیون تماشا می کنند. اما ما می دانیم که فعالیت های زیادی وجود دارد که به فرزندان ما کمک می کند تا به افراد شاد و سازگار تبدیل شوند. اگر بچه‌های ما در حال تماشای تلویزیون هستند، کارهایی را انجام نمی‌دهند که در درازمدت می‌تواند آنها را خوشحال‌تر کند.

با هم شام بخورید

در بیشتر موارد چیزهایی که پدر بزرگ و مادر بزرگ های ما می دانستند از طریق علم تایید میشود، مانند دور هم بودن خانواده هنگام شب. شام خانوادگی بسیار مهم است و در شاد بودن کودکان کمک بسیاری میکند.

مطالعات نشان می دهد که کودکانی که به طور منظم با خانواده خود شام می خورند، از نظر عاطفی ثبات بیشتری دارند و کمتر احتمال دارد که مواد مخدر و الکل را مصرف کنند. نمرات بهتری گرفتند. آنها علائم افسردگی کمتری دارند، به ویژه در میان دختران نوجوان. و کمتر دچار چاقی یا اختلال خوردن می شوند. شام های خانوادگی حتی برای بچه هایتان از نظر آماده کردن آنها برای مدرسه، خواندن را پیشی می گیرد. و این پیوندها حتی پس از کنترل ارتباط خانواده توسط محققان برقرار است…

نکات قابل اهمیت در تربیت کودکان:

  1. کودکان رفتار والدین را می بینند و ازآنها تقلید میکنند پس بهتر است اول از خودتان شروع کنید.
  2. به کودکان فعالیت های ورزشی پیشنهاد کنید.
  3. تشویق کودکان در پیدا کردن دوست.
  4. الگوی خوب و مناسبی برای کودکان باشید.
  5. یادگیری مثبت اندیشی در کودکان تاثیر خوبی در شاد بودن آنها دارد

https://www.springer.com/series/7205

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا