فرهنگی

معرفی کتاب های برتر برای نوجوانان (در سال 2022)

چه نوجوانان خوانندگان بی میل باشند و چه کتابخوان های واقعی، انتخاب کتاب نوجوانان می تواند بسیار متفاوت باشد. آنها ممکن است کتاب های خودیاری، کتاب های آشپزی، داستانی، غیرداستانی، قالب های گرافیکی یا کتاب های فعالیتی را ترجیح دهند. پرورش عشق یا حتی تحمل خواندن در نوجوان شما می تواند دری را به روی دنیایی از ماجراهای تخیلی، هک های مفید زندگی، فعالیت های جالب و موارد دیگر باز کند.

داستانی تاثیر گذار از پیشینه نویسنده ای در غرب آفریقا با عنوان ” بچه های خون و استخوان”  که در مورد بی عدالتی ، تبعیض و مبارزاتی برای تغییر پرداخته است. ما برای یک کتاب فعالیت های نوآورانه ، ما ” پادکست دانه های داستان” را به شما توصیه میکنیم.

شما باید علاقه مندی های نوجوان خود را در نظر داشته باشید زیرا برای شروع به شما کمک خواهد کرد، ولی به توصیه های کتاب در مورد سن توجه داشته باشید. ما در هنگام بررسی محصولات ، قالب ،مطالب، علایق، توصیه‌های سنی و ارزش کتاب را در نظر داریم.

در این مقاله بهترین کتاب ها برای سنین نوجوان بیان شده است:

بچه های خون و استخوان

«بچه های خون و استخوان» در فهرست ما رتبه بالایی دارد زیرا داستان متاثر از پیشینه نویسنده در غرب آفریقا است و به موضوعات مهمی می پردازد. یک پدیده حماسی، این اولین کتاب از این مجموعه است و یک چرخش تازه در ژانر فانتزی است. با بی عدالتی، تبعیض و مبارزه برای تغییر مقابله می کند. این کتاب جذاب تحسین برانگیز شد و اگر نوجوان شما طرفدار آن شد، کتاب دوم این مجموعه نیز موجود است.

پادکست The Story Seeds

برای خوانندگانی که تمایلی به مشارکت ندارند، این کتاب فعالیت های نوآورانه را که توسط سازندگان پادکست Story Seeds ایجاد شده است، امتحان کنید، که به خاطر نویسندگان متنوع و برنده جایزه کودک که داستان های رویایی کودکان را می سازند، مشهور است. با کتاب فعالیت، بچه‌ها یک کد QR را اسکن می‌کنند، به یک قسمت پادکست گوش می‌دهند و سپس با نکات نوشتن، پروژه‌های STEAM، اعلان‌های شعر و موارد دیگر وارد سفر خلاقانه خود می‌شوند.

کتاب نحوه آشپزی برای نوجوانان

آشپزی یک مهارت مفید زندگی و سرگرمی برای نوجوانان است. این کتاب مبتدی دوستانه با 100 دستور العمل ساده در قالبی آسان برای دنبال کردن بسته بندی شده است که از مواد روزمره و مقرون به صرفه استفاده می کند. منتقدان والدین دوست دارند که این کتاب به نوجوانان برای آشپزی انگیزه می دهد و برای آنها مناسب است که همه این کارها را خودشان انجام دهند. نوش جان!

7 عادت نوجوانان بسیار موثر

این کتاب خودیاری با بیش از 3 میلیون نسخه فروخته شده، نقشه راه مفید و واقع بینانه ای را برای دستیابی به اهداف و رویاها در اختیار نوجوانان قرار می دهد. این برنامه که برای دوران مدرن ساخته شده است، نوجوانان را با ابزارهایی مسلح می کند تا تصمیمات سخت بگیرند و در عین حال عزت نفس را بهبود بخشند، دوستی ایجاد کنند و انتخاب های متفکرانه ای انجام دهند.

خانه در خیابان مانگو

داستانی کلاسیک با دلیل های خوب است، مجموعه ای از داستان های کوچک، عمیق و توصیفی روایت شده است، بنابراین قالبی جدید برای خوانندگان در رده سنی نوجوان می باشد. شخصیت اصلی این داستان دختری جوان در شیکاگو به زبان لاتین است، که در این کتاب که شامل 110 صفحه است به سن بلئغ خود میرسد و مثل بقیه نوجوان ها تصمیم میگیرد که کسی شود. این داستان بسیار مرتبط و جذاب است و عنوانی است که خواننده ترجیح میدهد بارها آن را بخواند.

ذهن آگاهی برای نوجوانان در 10 دقیقه در روز

نوجوان بودن می تواند یک سواری هیجانی و هیجانی باشد که با افزایش هورمون ها تغذیه می شود. با این حال، با کمی تمرین، نوجوانان می توانند طرز فکر خود را تغییر دهند، روابط خود را با دوستان و خانواده بهبود بخشند و با تمرینات کوتاه و 10 دقیقه ای عزت نفس خود را افزایش دهند. این کتاب مفید از طریق تمرین‌های هدایت‌شده، تکنیک‌های تنفسی، و دستورالعمل‌های تمرینی می‌تواند به کودکانی که ممکن است احساس خستگی کنند یا علاقه‌مند به تمرکز حواس هستند کمک کند.

ویژگی های یک کتاب خوب:

عنوانی جذاب داشته باشد، تصویر سازی خوب و زیبایی داشته باشد، خواننده از خواندن کتاب احساس رضایت کند، آموزشی باشد،یک کتاب خوب نباید خسته کننده باشد،دارای ویژگی های مفید متعدد باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا