فرهنگی

چگونه یک کتاب بنویسیم

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید پس از اتمام کتاب خود با آن انجام دهید.

انتشار از طریق مؤسسات انتشاراتی سنتی، روش کلاسیک برای رساندن کتاب به فروشگاه‌ها است. به طور کلی، شما کتاب تمام شده خود را به یک نماینده می‌دهید، سپس او آن را برای خرید به انتشارات می‌فرستد. (در برخی موارد، ممکن است نیازی به نماینده نداشته باشید.) این ناشران برای پرداخت به نویسنده قراردادی می نویسند (معمولاً مبلغ کمی از قبل، و نوعی تقسیم درآمد، اما اشکال مختلفی وجود دارد که معامله می تواند داشته باشد)، سپس آنها را پرداخت می کنند. از چاپ، توزیع و گاهی بازاریابی کتاب مراقبت کنید.

انتشار خود به افراد این امکان را می دهد که کتاب های خود را بدون داشتن نماینده و ناشر در اختیار خوانندگان قرار دهند. هنگامی که به تحقیر نگاه می شود، در طول دو دهه گذشته به طور قابل توجهی رشد کرده است، و به ویژه در میان نویسندگان ژانر (علمی تخیلی، فانتزی، و عاشقانه، به نام چند) محبوب است. نویسندگان مسئول بازاریابی کتاب های خود، استخدام طراح یا ایجاد جلد کتاب های خود و ارسال به توزیع کنندگان (مانند آمازون کیندل) هستند. نویسندگان سهمی از سود تمام واحدهای فروخته شده از طریق یک پلت فرم خاص را دریافت می کنند.

انتشار آنلاین به افراد یا شرکت‌ها اجازه می‌دهد کارهای خود را در هر نقطه از وب، اغلب به صورت محتوای قابل دانلود، توزیع کنند. این قالب معمولاً توسط مشاغلی ترجیح داده می شود که برای جذب مشتریان جدید کتاب منتشر می کنند (با محتوای رایگان برای دانلود در ازای یک آدرس ایمیل).

ارضای خود. همچنین نوشتن یک کتاب به سادگی برای خود کاملاً خوب است.

اگر به دلایل مالی می خواهید کتابی بنویسید، این نیز کاملاً اشکالی ندارد. با این حال، اگر هدف شما این است، باید تحقیقات خود را انجام دهید تا بفهمید چه چیزی پول در می‌آورد و چه چیزی سود نمی‌آورد. نوشتن کتاب هم هنر است و هم هنر. اگر هدف اصلی شما مالی است، تحقیقات بازار انجام دهید: درک کنید که مشتری (خواننده) شما کیست. بدانند چه می خواهند؛ و بدانید که چگونه به آنها دسترسی پیدا کنید.

چگونه در 13 مرحله کتاب بنویسیم

نحوه نوشتن یک کتاب یک موضوع ترجیحی شخصی است و به نوع کتابی که می نویسید بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر شما در حال نوشتن تاریخ غیرداستانی هستید، باید فرآیند تحقیقاتی بسیار گسترده‌تری نسبت به فردی که مجموعه‌ای از شعر را تکمیل می‌کند داشته باشید.

1 تحقیق خود را انجام دهید

اگر داستان غیرداستانی می نویسید، تحقیق می تواند شامل انجام تحقیقات تاریخی، فرهنگی، علمی یا سایر تحقیقات آکادمیک باشد. این تحقیق می‌تواند مستلزم خواندن کارهای دیگر، انجام کار میدانی، مصاحبه با متخصصان باشد یا می‌تواند به اشکال مختلف دیگر باشد.

اگر در حال نوشتن داستان‌های تخیلی هستید، ممکن است مجبور شوید تحقیقات سنتی درباره هر رویداد واقعی، افراد، مکان‌ها یا سایر عناصری که داستان شما را تشکیل می‌دهند، انجام دهید. همچنین ممکن است بخواهید برای کمک به آماده سازی داستان خود، تحقیقات داخلی انجام دهید. این می تواند شامل نوشتن طرح های شخصیت ها، یادداشت های ساختن جهان و غیره باشد.

مهم نیست که چه چیزی می نویسید، خواندن آثار دیگر از همان نوع و ژانر نیز بسیار مفید است. اگر در حال نوشتن یک رمان علمی تخیلی با ساختار غیرخطی هستید، سایر آثار علمی تخیلی یا کتاب هایی با ساختار غیرخطی را بخوانید.

2 مشخص کنید کتاب شما در مورد چیست

منظور ما موضوع یا طرح کلی نیست، بلکه تصویر بزرگ است: مضامین، قوس های شخصیت، آنچه می خواهید در مورد جهان بگویید.

برای داستان‌های تخیلی، این می‌تواند به شکل مضامین گسترده به خود بگیرد – برای مثال، شما در حال نوشتن کتابی درباره عشق خانوادگی هستید یا کتابی که تأثیر تغییرات آب و هوا را نشان می‌دهد.

برای غیرداستانی، باید در نظر بگیرید که چه چیزی کتاب شما را منحصر به فرد می کند. به عنوان مثال: این خاطرات گزارش شخصی یک رویداد مهم تاریخی را ارائه می دهد. این کتاب از یک روش جدید رفتار درمانی برای کمک به خوانندگان برای غلبه بر جدایی استفاده می کند.

3 برنامه ریزی کنید

اکنون زمانی است که شما شروع به سازماندهی افکار خود می کنید. برخی از نویسندگان داستان دوست دارند از این مرحله بگذرند (یا ممکن است پس از نوشتن اولین پیش نویس به آن بازگردند)، اما برخی دیگر برنامه ریزان دقیقی هستند. اگر برای کار یا غیرداستانی می نویسید، این یک گام مهم است که تکمیل اولین پیش نویس شما را بسیار آسان تر می کند.

برنامه ریزی بسته به ترجیح شخصی می تواند متفاوت به نظر برسد. در اینجا چند ایده وجود دارد:

خطوط کلی سنتی (مانند این یکی!) از نقاط گلوله برای بیان و سازماندهی مختصر افکار، ایده ها، فصل ها و غیره استفاده می کنند.

هنگامی که تعداد زیادی قطعه دارید و مطمئن نیستید که چگونه همه آنها در کنار هم قرار می گیرند، کارت های فهرست ابزار مفیدی هستند. صحنه‌ها، شواهد، نقل‌قول‌ها و ایده‌ها را روی کارت‌های جداگانه بنویسید، سپس آن‌ها را روی میز بگذارید یا به تخته سنجاق کنید و شروع به گروه‌بندی و سازمان‌دهی آن‌ها کنید تا ساختار خود را پیدا کنید.

درمان‌ها کمی جزئی‌تر و روان‌تر از طرح‌های کلی هستند. شما اساساً نسخه کوتاهی از کتاب خود را می نویسید و به نکات اصلی یا ایده ها دست می زنید.

به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن یک رمان هستید، می توانید با یک درمان شروع کنید تا احساس جریان داشته باشید. از آنجا، می‌توانید درمان را به صحنه‌هایی تقسیم کنید که روی کارت‌های شاخص (چه فیزیکی یا مجازی) قرار می‌گیرند. اولی به شما کمک می‌کند جریان داستان را پیدا کنید و دومی به شما کمک می‌کند تا نوشته‌ها را به قطعات قابل مدیریت برای تولید تقسیم کنید (همچنین می‌توانید از کارت‌ها در هنگام ویرایش استفاده کنید – بعداً در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد).

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا