ورزشی

4اخبار ورزشی برتر جهان 2020

1. ورزشکاران از مرگ طالبان می گریزند

این هم داستان دیگری است که دنیا را بسیار شوکه کرد. پس از افغانستان، طالبان پس از اعلام خروج نیروهای آمریکایی و بین المللی از این کشور، به این کشور حمله کردند. به خوبی شناخته شده است که طالبان به شدت سختگیر هستند و حقوق زنان را محدود می کنند. با منع زنان از ورزش

در نتیجه ورزشکاران زن فرار کردند و جان باختند. پناهندگی در خارج از کشور خبرها حاکی از مجازات یک ورزشکار زن با گردن زدن است. و یک ورزشکار زن جوان دستگیر شد آژانس های بین المللی نیز وجود دارند که می توانند به ورزشکارانی که از طالبان پناهنده می شوند کمک کنند. زندگی بسیاری نیز وجود دارد و به خاطر ماجرای فرار فوتبالیست های جوان از هواپیما اما سقوط در راه و مرگ بدبختانه معروف است.

2. وادا بان تایلند، کره شمالی، اندونزی

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) در ماه اکتبر با صدور بیانیه‌ای، میزبانی مسابقات ورزشی بین‌المللی تایلند، کره شمالی و اندونزی را ممنوع کرد و پرچم‌گذاری در رویدادهای ورزشی بین‌المللی را به مدت یک سال ممنوع کرد. توسط اندونزی و کره شمالی ممنوع شد زیرا مراکز دوپینگ داخلی تجهیزات و ابزار تشخیص موثر مواد ممنوعه ندارند. تایلند به دلیل رعایت نکردن قوانین وادا ممنوع است.

پس از آن، تایلند برای اصلاح قوانین مربوطه عجله کرد. پیش بینی می شود تا فوریه سال آینده تکمیل شود اما در این بین. ورزشکاران تیم ملی تایلند هر جا که برای مسابقه بروید، نمی توانید از پرچم تایلند استفاده کنید. در این رقابت با استفاده از پرچم کمیته المپیک تایلند به جای آن درام در دنیای رسانه های اجتماعی رخ داد

3. ورزشکاران برجسته تایلندی

2021 سال ورزش تایلند است. پانیپاک وونگ پاتاناکیت، تکواندوکار زن ملی پوش تایلندی با کسب نتایج خوب در صحنه جهانی، با شروع بازی‌های المپیک، با شکست دادن آدریانا سرزو ایگلسیاس از اسپانیا در 7 ثانیه پایانی با نتیجه 11 بر 10 به مدال طلا دست یافت. تاریخ به عنوان اولین تایلندی در تکواندو. که مدال طلای المپیک را کسب کرد و همچنین شماره 1 جهان است.

“Pro Meow” Papangkorn Thawatchanakit، گلف باز زن تایلندی نمایش کار برای کسب عنوان مهمی مانند ANA Inspiration برنده جایزه گلف باز شد. تازه‌کار سال در تور LPGA، با بازی در 17 عنوان در سال 2021، کسب یک عنوان اصلی، کسب 9 رتبه برتر در 10، 2 ​​رتبه برتر، و همچنین دارای رکورد بازی خوب در 10 مورد برتر از آیتم‌های مختلف است.

پتانک، تیم زنان تایلند برای هشتمین بار در مسابقات جهانی پتانک 2021 در اسپانیا در ماه نوامبر، با تیم ملی تایلند متشکل از Thongsee Tamakot، Pantipha Wongchuwet، Nanthawan Fuengsanit و Amphawan Suwanphruek، قهرمان جهان شد. فونگ در فینال 13 بر 12 فرانسه را شکست داد.

در پایان سال، «باس» دچاپول پووارانکروه و «پو پور» ساپسیری تائراتتاناچای، بازیکنان بدمینتون دونفره تایلندی. نمایش عملکرد برنده بدمینتون یونکس اوپن تایلند 2020، تویوتا تایلند اوپن 2020، قهرمان تور جهانی اندونزی اوپن 2021، مسترز اندونزی 2021، فینال تور جهانی BWF 2021، های لو اوپن 2021 (آلمان)، راهنمای بدمینتون جهانی 2021 در اسپانیا .

4. ایالات متحده متحدان خود را برای تحریم چین می آورد.

ایالات متحده به رهبری جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تحریم دیپلماتیک چین را اعلام کرد. برای مقابله با نقض حقوق بشر و موارد نسل کشی اویغورها در سین کیانگ، از جمله سرکوب معترضان در هنگ کنگ و فعالیت سیاسی در تبت. بدون اعزام نمایندگانی برای شرکت در بازی های المپیک زمستانی بلکه ورزشکارانی را نیز برای رقابت بفرستند

پس از آن، متحدان آمریکا، استرالیا، بریتانیا، کانادا، نیوزلند و ژاپن نیز به تحریم پیوستند. اگرچه بسیاری از کشورها با این نظر مخالف هستند، زیرا به نظر می رسد ورزش نباید در سیاست دخالت داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا