آموزشی

8 مزایا و معایب یادگیری یک زبان جدید (تجربه یک زبان آموز)

مردم به دلایل مختلف زبان‌ها را یاد می‌گیرند ، از سفر گرفته تا شغل و سرگرمی و علاقه و تجارت. (معرفی سایت هایی برای خرید از خارج از کشور) البته برای مقاصد تجاری می توانید از واسطه ها استفاده کنید اما اگر خودتان زبان بلد باشید از رقبا جلو خواهید زد. صرف نظر از دلیل شما، کاملاً واضح است که یادگیری یک زبان جدید مزایا و معایب زیادی دارد.برای بسیاری، درهایی را به روی فرصت ها باز می کند و آنها را به یک فرهنگ کاملاً جدید متصل می کند. اما آیا تا به حال به معایب آن فکر کرده اید (عجیب به نظر می رسد، اینطور نیست)؟ در حالی که تشخیص آنها ممکن است سخت تر باشد، در واقع چند زبانه شدن می تواند معایبی داشته باشد.

 

با ما همراه باشید تا مزایا و معایب یادگیری یک زبان جدید را بررسی کنیم!

  • معایب: از دست دادن هویت فرهنگی
  • مزایا: کسب درآمد
  • معایب: کاملاً خودتان نیستید
  • مزیت: افزایش خلاقیت
  • معایب: وقت خود را صرف می کنید
  • مزیت: مغز خود را سوپرشارژ کنید
  • مزایا: ایجاد اتصالات

یکی از مهم تریم مزیت های یادگیری زبان ایجاد و برقراری ارتباطات جدید می باشد. هرچه تعداد زبان هایی که بلدید بیشتر باشد میتوانید با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید، زمانی که به کشوری جدید نقل مکان میکنید و یادر یک مدرسه بین المللی مشغول به تحصیل میشوید یا از رسانه های اجتماعی استفاده میکنید.با یادگیری یک زبان جدید میتوانید افراد جدیدی را برای دوستی پیدا کنید همچنین میتوانید ایده های خود را با افراد بیشتری به اشتراک بگذارید که هرگز آنها را ملاقات نکرده اید. به دست آوردن دیدگاه های مختلف و یادگیری روش های جدید تفکر از مردم فرهنگ های دیگر بخش فوق العاده ارزشمندی از دانستن چندین زبان است.

 

معایب یادگیری زبان خارجی چیست؟

در برخی موارد، به‌ویژه برای افراد جوان، یادگیری زبان دوم به قیمت نادیده گرفتن زبان اول است که می‌تواند معایب یادگیری زبان دوم تلقی شود. به عنوان مثال، اگر به مکان جدیدی نقل مکان کرده اید و مجبور هستید بیشتر اوقات به زبان دیگری ارتباط برقرار کنید (به جز شاید در خانه)، ممکن است در نهایت زبان اول خود را نادیده بگیرید.از آنجایی که زبان به شدت با هویت فرهنگی شما مرتبط است، این ممکن است به این احساس منجر شود که انگار دیگر ارتباط زیادی با فرهنگ خود ندارید.

مزیت: کسب درآمد

هیچ چیز ناامید کننده تر از یافتن یک آگهی برای شغلی نیست که برای شما مناسب باشد، فقط متوجه شوید که الزامات زبان را برآورده نمی کنید.با دانستن زبان دوم، در را به روی فرصت های شغلی جدید باز خواهید کرد.

علاوه بر این، برخی از مطالعات نشان داده‌اند که کارمندان دوزبانه بیشتر از کارکنانی که فقط یک زبان می‌دانند، ترفیع می‌شوند و اغلب درآمد بیشتری کسب می‌کنند.

معایب: کاملاً خودتان نیستید

می‌دانید که هنگام یادگیری یک زبان جدید به مرحله دیگری رسیده‌اید، زمانی که برایتان مشکل است که اجازه دهید شخصیت واقعی‌تان بدرخشد.این به ویژه زمانی که مهارت‌های شما هنوز در حال رشد هستند سخت است، زیرا واژگان لازم برای بیان خود را آنطور که در زبان اول خود دارید ندارید. این بدان معناست که شما ممکن است نتوانید نشان دهید که واقعا چقدر باهوش، خنده دار یا دلسوز هستید. حتی سخنرانان پیشرفته نیز می توانند با این چالش شخصیتی روبرو شوند. چرا؟ زیرا همه زبان ها بسیار منحصر به فرد هستند.

به عنوان مثال، زبان اول شما ممکن است عبارات یا ایده هایی داشته باشد که از تاریخ و فرهنگ مشترک کشور شما ایجاد شده است.این مفاهیم و عبارات ممکن است در زبان دوم شما وجود نداشته باشند، بنابراین وقتی با افرادی که از پیشینه‌های مختلف صحبت می‌کنید، منظورتان را سخت می‌کند.

مزیت: افزایش خلاقیت

یادگیری یک زبان جدید (و سپس استفاده از آن) مستلزم تفکر خلاق زیادی است.اگر نمی دانید چگونه چیزی را به زبان مقصد خود بگویید، باید به راه دیگری برای انتقال ایده خود فکر کنید – برای مثال با استفاده از اقدامات یا توصیفات تخیلی. علاوه بر این، افرادی که زبان دوم را می دانند اغلب در ارائه راه حل های خلاقانه برای مشکلات بهتر هستند.

معایب: وقت خود را صرف می کنید

تا به حال در مورد عبارت ” هزینه فرصت” چیزی شنیده اید؟

این عبارت اشاره می کند به هزینه ای که برای انجام گرفتن کاری پرداخت میکنید برای مثال میتواند به هزینه ی یک کنسرت شگفت انگیز برای ایجاد فرصت لذت بردن که پرداخت هزینه بلیت کنسرت است . ولی در نظر داشته باشید که هزینه همیشه با پول سنجیده نمیشود.

زمانی که در مورد یادگیری یک زبان جدید صحبت میشود میتوان گفت یکی از هزینه های اصلی در این یادگیری زبان خواهد بود.پس به همین خاطر دو ربانه شدن به داشتن تعهد در زمان نیازمند است. زمانی را که میشد صرف انجام کاری دیگر کرد مثل ملاقات با دوستان، اضافه کاری در محل کار برای صرفه جویی در هزینه، یادگیری یک چیز جدید مانند یادگیری نواختن گیتار. توجه داشته باشید که هر چیزی هزینه ای دارد.

 

مزیت: مغز خود را سوپرشارژ کنید

آیا می دانستید که یادگیری یک زبان جدید در واقع عملکرد مغز شما را بهبود می بخشد؟ شواهد قوی وجود دارد که نشان می دهد یادگیری زبان در واقع ماده خاکستری شما را افزایش می دهد و توانایی شما را برای به خاطر سپردن، استدلال و حل مشکلات بهبود می بخشد.یادگیری زبان همچنین به حفظ ماده سفید مغز شما کمک می کند، به این معنی که می توانید اطلاعات را سریعتر پردازش کنید.با یادگیری یک زبان جدید، حتی می توانید با افزایش سن به کاهش زوال عقل کمک کنید. شگفت انگیز است، اینطور نیست؟ هنگام یادگیری زبان جدید محدودیت های خود را از بین ببرید بنابراین در اینجا با مزایا و معایب یادگیری یک زبان جدید آشنا می شوید. https://saziha.ir/%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c%d9%87-%d8%a7%db%8c.html

از دیگر مزیت های مهم یادگیری زبان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود مهارت های شنیداری
  • بالا بردن هوش کلامی و غیر کلامی
  • بالا بردن توانایی برای انجام چندین کار به طور همزمان
  • بهبود در عملکرد اجرایی
  • افزایش درک و فهم در زبان اصلی فرد

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا