فرهنگی

چگونه می ‌توان به ترکیه مهاجرت کرد؟

افرادی که قصد مهاجرت به کشور زیبای ترکیه را دارند، می ‌توانند از راه‌ های مختلفی مانند اشتغال، تحصیل و سرمایه گذاری برای دریافت اجازه اقامت اقدام نمایند. اما یکی از پیش نیازهای بسیار مهم قبل از مهاجرت، یادگیری زبان ترکی است، چراکه برای رفع نیازهای خود و جلوگیری از مشکلات پیش بینی نشده بسیار اهمیت خواهد داشت. در این زمینه می توان استفاده از منابع آموزش زبان ترکی استانبولی رایگان و یا شرکت در دوره های فشرده آکادمی های معتبر را پیشنهاد داد. اما چگونه می‌ توان به ترکیه مهاجرت کرد؟

آشنایی با 4 روش مهاجرت به ترکیه

در پاسخ به این سوال که چگونه می توان به ترکیه مهاجرت کرد باید گفت در قدم اول برای مهاجرت به این کشور لازم است ویزا ترکیه را تهیه کرد؛ زیرا بسیاری از اتباع خارجی برای ورود به ترکیه نیاز به ویزا دارند.

سیستم ویزای ترکیه از گروه‌ بندی‌های مختلفی تشکیل شده است که همه آن‌ ها جنبه ‌های مختلفی را شامل می‌ شوند. در ادامه، انواع ویزاهای کشور ترکیه و کاربرد آن ‌ها آورده شده است:

مهاجرت از طریق ویزای توریستی و تجاری در ترکیه

افرادی که از ویزا توریستی استفاده می ‌کنند، حداکثر تا 90 روز می ‌توانند در این کشور اقامت داشته باشند. ویزا توریستی و تجاری این کشور شامل دسته‌های زیر می شود:

  • سفرهای توریستی به ترکیه
  • جلسات تجاری و بازرگانی در ترکیه
  • کنفرانس ‌ها، سمینارها و جلساتی که در ترکیه برگزار می‌ شوند.
  • جشنواره‌ ها، نمایشگاه‌ ها و … که در این کشور هستند.
  • رویدادهای ورزشی و فعالیت ‌های فرهنگی و هنری

مهاجرت از طریق تحصیل در ترکیه

تنها گروه خاصی از افراد می‌ توانند از طریق تحصیل به ترکیه مهاجرت کنند. یکی از پیشنهادات برای دانشجویانی که به دنبال پاسخ سوال چگونه می‌ توان به ترکیه مهاجرت کرد هستند، اقدام از طریق ویزای تحصیلی است.  همچنین افرادی که جزء یکی از گروه‌ های زیر هستند نیز می ‌توانند برای دریافت ویزا تحصیلی این کشور اقدام کنند:

  • زبان آموزان دوره ‌های زبان ترکی
  • افرادی که برای دوره‌ های آموزشی مختلفی به این کشور سفر می ‌کنند.
  • دانشجویانی که می‌ خواهند در یک موسسه آموزشی معتبر در ترکیه تحصیل کنند.
  • افرادی که برای کارآموزی به این کشور می‌روند.

مدت اعتبار ویزا تحصیلی به مدت زمانی که  برای یادگیری دوره نیاز است، بستگی دارد.

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

افرادی که می‌ خواهند برای کار کردن به کشور ترکیه مهاجرت کنند، باید برای کسب ویزای کاری تلاش کنند. ویزای کار تنها برای کسانی مناسب است که می‌ خواهند به صورت قانونی در ترکیه کار کنند.

این نوع ویزا می‌ تواند طیف وسیعی از حرفه ‌ها و مشاغل را پشتیبانی کند که در ادامه برخی از آن ها آورده شده اند:

  • مدرسانی که می‌ خواهند در دانشگاه ‌ها و موسسات آموزشی این کشور کار کنند.
  • افرادی که قصد دارند به عنوان نمایندگی تورها در ترکیه فعالیت کنند.
  • ورزشکاران و هنرمندان موردتایید این کشور.
  • خبرنگارانی که می‌خواهند در این کشور به ادامه فعالیت ‌های خود بپردازند.

ویزا کاری در ترکیه به دو صورت ویزای کار موقت و ویزای کار نامحدود است. ویزای کار موقت معمولا برای یک شرکت و شغل خاص به مدت یک سال صادر می‌شود. اما با این حال، افراد می ‌توانند ویزای خود را برای سه سال دیگر کار کردن در همان شرکت و در همان شغل تمدید کنند.

ویزای کار نامحدود تنها زمانی صادر می ‌شود که فرد در ترکیه زندگی کند یا شش سال به طور مداوم در آنجا مشغول به کار باشد. اما با این وجود، این ویزا تنها در صورتی صادر می ‌شود که هیچ گونه معاهداتی بین ترکیه و کشور مبدا فرد وجود نداشته باشد.

بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند در ترکیه کسب و کار خودشان را داشته باشند. به همین دلیل، به دنبال این هستند که بدانند از طریق خوداشتغالی چگونه می توان به ترکیه مهاجرت کرد. در پاسخ به این افراد باید گفت که دولت تنها پس از 5 سال زندگی متوالی در ترکیه به افراد خوداشتغال ویزای کار اعطا می‌ کند.

مهاجرت به ترکیه برای پیوستن به اعضای خانواده

مهاجرت به کشور ترکیه برای پیوستن به یکی از اعضای خانواده مستلزم درخواست ویزای خانوادگی است. افراد پس از ورود به ترکیه، در ظرف یک ماه، باید از نزدیک‌ترین دفتر کل مدیریت مهاجرت، برای اجازه اقامت خانوادگی اقدام کنند. مجوز اقامت خانواده دو سال اعتبار خواهد داشت.

چگونه می  ‌توان پس از اقامت در ترکیه تابعیت این کشور را کسب کرد؟

افرادی که به مدت 5 سال مستمر در ترکیه زندگی کرده باشند، می ‌توانند تابعیت ترکیه را کسب کنند. همچنین اگر با یک شهروند ترکیه ازدواج کنند، پس از گذشت 3 سال می‌ توانند تابعیت ترکیه را به دست بیاورند.

حقایق جالب برای علاقه مندان مهاجرت به کشور ترکیه

کشور ترکیه حدود 85 میلیون نفر جمعیت دارد و اکثریت آن‌ ها مسلمان هستند و به زبان ترکی صحبت می‌ کنند. بنابراین افرادی که می‌ خواهند اقامت دائم این کشور را به دست بیاورند، لازم است زبان ترکی استانبولی را به خوبی یاد بگیرند. برای یادگیری این زبان می ‎‌توان از منابع آموزش زبان ترکی استانبولی رایگان استفاده کرد.  پایتخت ترکیه آنکارا است و این کشور در همسایگی کشورهایی مانند بلغارستان، یونان، گرجستان، ارمنستان، ایران، عراق و … قرار دارد.

کلام آخر، ترکیه؛ کشوری محبوب برای مهاجرت

ترکیه کشوری است که از لحاظ جغرافیایی در موقعیتی بسیار خوب قرار دارد. به همین دلیل، مهاجران در این کشور می ‌توانند فرهنگ شرق و تمدن غربی را با هم تجربه کنند. این امر باعث شده است بسیاری از مردم به این موضوع فکر کنند که چگونه می‌ توان به ترکیه مهاجرت کرد. از بهترین روش ها برای دریافت اقامت این کشور زیبا، اقدام برای تحصیل، کار و یا سرمایه گذاری های تجاری می باشد.

راه های مختلفی برای مهاجرت به کشور آسیایی-اروپایی ترکیه وجود دارد. اما آن چیزی که در میان تمام افرادی که قصد مهاجرت دارند، یکسان و البته مهم است، یادگیری زبان ترکی استانبولی است. مهاجران برای اینکه بتوانند در ترکیه به کار و زندگی خود ادامه دهند، باید زبان ترکی را یاد بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا