فرهنگی

راهنمای سفر با تور آنتالیا

اگر از کار کردن و مشغله فراوان خسته شده‌اید و می‎خواهید لحظات آرامش بخشی را برای تجدید انرژی خود داشته باشید، تور آنتالیا انتخابی عالی است. این تور با ترکیبی از اقامت در هتل‌های لوکس پنج ستاره، لذت از نسیم خنک سواحل مدیترانه، تفریحات شبانه و بازدید از اماکن تفریحی و بازارهای گردشگری، تجربه‌ای منحصر به فرد را برای شما فراهم می‌کند. آژانس سلام پرواز، افتخار دارد که به عنوان بهترین ارائه‌دهنده تورهای ارزان و لوکس، همچنین تورهای لحظه آخری آنتالیا از تهران، شما را به تجربه تعطیلاتی به یادماندنی دعوت کند. این آژانس با دقت به جزئیات و ارائه خدمات بی‌نظیر، تلاش می‌کند تا تجربه سفر شما را به یکی از بهترین خاطرات زندگی‎تان تبدیل کند. بنابراین برای خرید تور آنتالیا با کارشناسان سلام پرواز تماس گرفته یا از طریق وبسایت این مجموعه اقدام کنید. برای دانستن نکات مهم در سفر به آنتالیا نیز، به خواندن این راهنمای کاربردی بپردازید.

موقعیت جغرافیایی آنتالیا – بین زیبایی‌های مدیترانه و رشته کوه تاروس

آنتالیا، جواهری زیبا واقع در کشور ترکیه بوده که یک شهر خیره‌کننده در منطقه مدیترانه است. این شهر از سمت شمال به شهر بوردور، از سمت جنوب به دریای مدیترانه، از سمت شرق به شهر سریک و از سمت غرب به شهر کورکوتلی محدود می‌شود. این موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد باعث شده تا آنتالیا یک منطقه توریستی بسیار دیدنی و جذاب باشد که هر بخش آن دارای جاذبه‌های خاص خود است.

منطقه لارا با زیبایی فوق‌العاده خود، از جمله نقاطی است که گردشگران را شیفته خود می‌کند. همچنین مناطق بلک و کمر که میزبان لوکس‌ترین هتل‌های آنتالیا هستند، جزو مکان‌های دیدنی آنتالیا شناخته می‌شوند. بطور کلی، مناطق مختلف آنتالیا شامل: لارا، بِلِک، کمر، کندو و سیده هستند.

آب و هوای بی‌نظیر – نمایی از آفتابی‌ترین شهر ترکیه

آنتالیا با رشته کوه‌های تاروس که از این منطقه حفاظت می‌کنند، دارای آب و هوایی مدیترانه‌ای است. تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های معتدل و بارانی از ویژگی‌های اقلیمی این شهر است. آفتاب در بیشتر روزهای سال درخشان بوده و دمای ساحل دریا بین 16 درجه در زمستان و 27 درجه در تابستان متغیر است. آب و هوای آنتالیا این شهر را به مقصدی ایده‌آل برای گردشگران در اواخر آوریل تا پایان اکتبر تبدیل کرده است. این شهر یکی از مقاصدی است که بسیاری از مسافران برای تجربه لحظات لذت‌بخش و کسب آرامش‌، آن را انتخاب می‌کنند.

فاصله تهران تا آنتالیا چقدر است؟

از نظر زمانی، با پروازهای خارجی از تهران تا آنتالیا، برای تور آنتالیا با پرواز پگاسوس ، حدوداً 3 ساعت زمان لازم است تا به فرودگاه این شهر برسید. با پروازهای ایرانی از تهران به فرودگاه شهرهای واسطه مانند دنیزلی، اسپارتا و دالامان نیز حدوداً 3 ساعت طول می‌کشد تا پروازتان فرود بیاید. سپس از آنجا تا شهر آنتالیا حدود 3 تا 4 ساعت زمینی (با اتوبوس) طول می‌کشد تا به مقصد برسید. این ترانسفر زمینی، با ایجاد تجربه‌ای متفاوت، مسافران را به سمت آنتالیا هدایت می‌کند.

تفاوت پروازهای ایرانی با خارجی در این تور چیست؟

در تورهای آنتالیا، انتخاب پرواز مناسب از جمله مواردی است که مسافران باید به آن توجه کنند. پروازهای ایرانی از جمله ماهان، قشم ایر، معراج یا ایران ایر تور به دلیل مسائل دیپلماتیک اجازه فرود در فرودگاه آنتالیا را ندارند. به همین دلیل، این پروازها در یکی از شهرهای نزدیک مثل دالامان، اسپارتا یا دنیزلی فرود می‌آیند و سپس مسافران با اتوبوس‌های مسافرتی به سمت شهر آنتالیا منتقل می‌شوند. ویژگی اصلی این پروازها آن است که از پروازهای خارجی ارزان‌تر هستند.

پروازهای خارجی از جمله پگاسوس، ترکیش ، تیلویند یا فری برد نسبت به پروازهای ایرانی گران‌تر هستند، اما مهمترین ویژگی آن‌ها این است که به صورت مستقیم در فرودگاه آنتالیا فرود می‌آیند و مسافران نیازی به تحمل 3 ساعت ترانسفر زمینی رفت و برگشت را ندارند. با این حال، همه این پروازها یک توقف کوتاه در مسیر دارند.

فرودگاه‎ها و دسترسی به تور آنتالیا

در دسترسی به تور آنتالیا، امکانات هوایی کشورمان با ترکیه بسیار متنوع است. انتخاب پرواز از هواپیمایی‌های ترکیه به شما این امکان را می‌دهد که در یکی از فرودگاه‌های شهرهای اطراف مانند آدنا یا قاضی پاشا برای حدود 45 دقیقه لندینگ و فرود داشته باشید. پس از این مدت، پرواز به سمت آنتالیا یا آلانیا ادامه خواهد یافت.

فرودگاه قاضی پاشا که در فاصله 2 ساعته از هتل‌های آنتالیا قرار دارد، گزینه‌ای مناسب است. برخی از ایرلاین‌ها مثل پگاسوس و تیلویند پروازهای مستقیم به این فرودگاه دارند. مسافران بلافاصله پس از فرود در قاضی پاشا از طریق ترانسفر زمینی به هتل خود منتقل می‌شوند و پس از دو ساعت به مقصد می‌رسند. البته فرودگاه‌های دیگر مانند دنیزلی و اسپارتا نیز در دسترس هستند. هر کدام از این فرودگاه‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند که بسته به نیازها و ترجیحات مسافر، می‌توانند انتخاب شوند.

تور ترکیبی آنتالیا

از آنجایی که پروازها به مقصد آنتالیا توسط ترکیش ایرلاین امکان‌پذیر است، شما می‌توانید علاوه بر اقامت در آنتالیا، چند شب را نیز برای لذت بردن از زیبایی استانبول، در این شهر بگذارنید. این امکان باعث می‎شود تا در قالب یک تور ترکیبی، تجربه‌ای گسترده‌تر از فرهنگ و تاریخ ترکیه را با تور ترکیبی استانبول آنتالیا بدست آورید. اگر به دنبال یک سفر خاص و بی‌نظیر برای تفریحات شبانه، خرید در بازارهای جذاب و لذت بردن از امکانات لوکس هتل‌ها هستید، تور آنتالیا انتخاب مناسبی است و شما را به دنیایی از شگفتی‌ها می‌برد.

مناطق هتل‌های آنتالیا

هتل‌های آنتالیا در مناطق مختلف شهر و حومه واقع شده‌اند. از مرکز شهر آنتالیا گرفته تا مناطقی مانند لارا، کندو، بلدیبی، کمر، تکیروا، بلک و سیده، هتل‌ها با امکانات و خدمات مختلف در دسترس گردشگران قرار دارند. مناطق مرکزی مانند لارا به دلیل نزدیکی به شهرآنتالیا و دسترسی آسان به مراکز خرید و دیدنی‌ها، قیمت‌های بیشتری دارند. هتل‌های لوکس مانند مکس رویال بلک، رکسوس پرمیوم، آدم و حوا و گرانادا لاکچری از جمله محبوب‌ترین هتل‌های این مناطق هستند.

جاذبه‌های گردشگری تور آنتالیا

آنتالیا با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خود، نظر گردشگران را جلب می‌کند. از شهر باستانی (کالیچی)، موزه آنتالیا، بندرگاه قدیمی و دروازه هادریان تا قلعه رومی، ساحل کنیالتی، چشمه کارست و ساحل لارا، آنتالیا از تنوع و جذابیت خاصی برخوردار است.

زمان سفر به تور آنتالیا

آب و هوای معتدل تا گرم آنتالیا سفر را در فصل بهار، تابستان و اوایل پاییز بهترین گزینه می‌کند. در این فصول، دمای مناسبی برای لذت بردن از ساحل و تفریحات آبی وجود دارد. در تابستان، دمای هوا به میانگین 30 درجه می‌رسد و گردشگران می‌توانند از ساحل زیبای آن در تور آنتالیا نوروز ۱۴۰۳ بهره‌مند شوند.

مراکز خرید تور آنتالیا

مراکز خرید آنتالیا امکان خرید انواع کالاها، صنایع دستی و لذت بردن از تجربه خرید را به گردشگران می‌دهند. از مراکز معروف مانند مرکز خرید تراسیتی و ام میگروس گرفته تا دپو اوت لت و مارک، گردشگران می‌توانند از تنوع خرید در آنتالیا لذت ببرند.

اگر شما هم خواهان سفر با تور آنتالیا هستید، آژانس مسافرتی سلام پرواز برای شما تورها و برنامه‌های جذابی دارد. برای رزرو تور و اطلاع از قیمت‌ها، فقط کافیست با کارشناسان این مجموعه به شماره 22224444 تماس گرفته و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا