ورزشی

محبوب ترین ورزش ها در اروپا

اروپایی ها ورزش را دوست دارند، با این حال، نوع ورزش از کشوری به کشور دیگر می تواند بسیار متفاوت باشد. این مقاله تجزیه و تحلیلی از محبوب ترین ورزش های اروپا را ارائه می دهد.

اروپا متنوع است، ما زبان‌ها، مناظر، فرهنگ‌ها، سنت‌ها و غیره متفاوت داریم. یکی از ویژگی‌های مشترک ما محبوبیت ورزش است.

ورزش نوعی ارتباط بین المللی است، تقریباً مانند زبان خودش! این زبان به راحتی در سراسر قاره پذیرفته شده و قابل درک است. برخی از ورزش ها به خوبی در سراسر قاره سفر می کنند اما برخی دیگر اینطور نیستند. این پست روشنگرانه محبوب ترین ورزش های اروپا را تجزیه و تحلیل می کند.

محبوب ترین ورزش ها در بریتانیا

  1. فوتبال
  2. گلف
  3. اتحادیه راگبی
  4. کریکت
  5. مشت زنی

ورزش های متنوع زیادی در بریتانیا وجود دارد. جزایر بریتانیا زادگاه فوتبال، لیگ راگبی، اتحادیه راگبی، گلف، کریکت، تنیس، تنیس روی میز، هاکی روی چمن، دارت، اسنوکر، راندرز و بدمینتون است. همه این ورزش ها هنوز در سراسر بریتانیا محبوب هستند. گاتمن (1978) بیان می کند که واضح است که ورزش مدرن ابتدا در انگلستان توسعه یافت.

فوتبال در انگلستان

همانطور که انتظار می رفت، فوتبال محبوب ترین ورزش است. مشارکت بسیار زیاد است، اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام می کند که تقریباً از هر 5 بزرگسال، 1 نفر فوتبال بازی می کند (5 نفر در یک طرف یا 11 نفر) و 8.2 میلیون نفر در سراسر انگلیس بازی می کنند. در سراسر بریتانیا، فرصت‌هایی برای بزرگسالان، کودکان، مردان، زنان و افراد معلول وجود دارد تا در فوتبال شرکت کنند.

میانگین دروازه در لیگ برتر 38169 است اما این حتی نیمی از داستان را بازگو نمی کند. لیگ برتر پربیننده ترین لیگ جهان است که میلیون ها نفر در آخر هفته آن را تماشا می کنند. این فقط لیگ برتر نیست که جمعیت را به خود جذب می کند، لیگ های زیر نیز تعداد زیادی را جذب می کنند و بیشتر از سایر ورزش ها در بریتانیا و حتی بیشتر از برخی از کشورهای پیشرو در اروپا هستند. میانگین حضور در مسابقات قهرمانی (رده دوم) – 20181، لیگ یک (رده سوم) – 8741 نفر در لیگ دو (رده چهارم) – 4694. حتی در لیگ ملی، جایی که برخی از بازیکنان کاملاً حرفه‌ای نیستند، می‌توانید انتظار دروازه بیش از 2000 را داشته باشید. میانگین دروازه لیگ برتر اسکاتلند 15932 است. موفق ترین تیم های انگلیسی منچستریونایتد، لیورپول و آرسنال هستند، منچسترسیتی در دم این غول ها قرار دارد. گلاسکو رنجرز بیشترین عناوین اسکاتلندی را به دست آورده است، اما رقیب محلی آنها سلتیک در سال های اخیر بر اسکاتلند مسلط شده اند و همچنین جام اروپا (که اکنون لیگ قهرمانان نامیده می شود) را برده اند. باشگاه های برتر ولز (کاردیف و سوانسی) در لیگ انگلیس بازی می کنند و هر دو در حال حاضر در مسابقات قهرمانی هستند.

با موفقیت اخیر تیم زنان در سطح بین المللی، به نظر می رسد که علاقه به فوتبال در بازی زنان نیز همچنان در حال افزایش است. این شاید بازی را به روی یک جمعیت جدید باز کند، زیرا فوتبال همیشه در بین مردان بسیار محبوبتر از زنان در بریتانیا بوده است.

گلف در انگلستان

میانگین سنی یک بازیکن گلف در انگلستان 45 سال است. این قدیمی تر از بسیاری از ورزش ها است. دسترسی به گلف که در مقایسه با ورزش های تماسی مستعد آسیب کمتر است تا حدی دلیل محبوبیت این ورزش است. گلف توسط جوانان (8٪ از گلف بازان اعضای جوان تر هستند) و همچنین مسن بازی می شود، غیر معمول نیست که مردان و زنان بازنشسته بریتانیایی را در دهه 60 و 70 خود چندین بار در هفته ببینیم. شکاف بین نر و ماده تقریباً 85:15 به نفع مردان است.

695000 گلف باز در بریتانیا و تقریباً 2000 دوره ثبت نام شده وجود دارد که با اختلاف بیشترین تعداد دوره در سراسر اروپا است. مسابقات آزاد بریتانیا (قهرمانی آزاد) هر سال در ماه جولای برگزار می شود و در مکان های معتبر مختلفی مانند سنت اندروز، مویرفیلد و رویال بیرکدیل میزبانی می شود. Open از تلویزیون زمینی پخش می شود و به طور مداوم آمار تماشای بالایی دارد. گلف در هر کجای بریتانیا که ساکن هستید بسیار محبوب است.

گلف بیشتر در ماه جولای جستجو می شود، این به دلیل مسابقات قهرمانی آزاد است، اما این (یا حداقل بهار/تابستان) محبوب ترین زمان برای بازی گلف نیز هست. عبارت جستجو در دسامبر و ژانویه کمترین محبوبیت را دارد.

اتحادیه راگبی در انگلستان

هر دو لیگ راگبی و اتحادیه راگبی در بریتانیا بازی، تماشا و جستجو می شوند. اتحادیه راگبی در اکثر نقاط بریتانیا محبوبیت بیشتری دارد، با این حال، لیگ راگبی در بخش‌های شمالی یورکشایر و لنکاوی در انگلستان محبوبیت بیشتری دارد، اما در خارج از این شهرستان‌ها لیگ راگبی چندان محبوب نیست. در واقع، در شهرستان های جنوبی انگلستان و اسکاتلند حتی به 20 کشور برتر هم راه پیدا نمی کند.

راگبی (اتحادیه) در سال 1823 در شهر راگبی، در میدلندز در انگلستان متولد شد. اعتقاد بر این است که در حالی که در مدرسه خود فوتبال بازی می کرد، ویلیام وب الیس جوان توپ را برداشت و دوید. این لحظه منشا بازی امروز راگبی اتحادیه است. حدود 72 سال بعد لیگ راگبی در هادرسفیلد انگلستان تشکیل شد. راگبی در سرزمین اصلی اروپا (به غیر از فرانسه) محبوبیت زیادی ندارد، با این حال، در بسیاری از کشورهای مشترک المنافع مانند استرالیا، نیوزلند و آفریقای جنوبی محبوبیت زیادی دارد، اما دوباره اتحادیه بسیار محبوبتر از لیگ است.

انگلستان، اسکاتلند و ولز از زمان شروع آن در سال 1987 در هر جام جهانی شرکت کرده اند. انگلیس تنها کشور نیمکره شمالی است که جام جهانی را برده است (2003). انگلیس همچنین در سه دوره (1991، 2007 و 2019) نایب قهرمان شده است. ولز و اسکاتلند هر دو به نیمه نهایی رسیده اند اما هرگز به فینال جام جهانی نرسیده اند.

اتحادیه بین‌المللی راگبی بسیار محبوب‌تر از بازی‌های داخلی است، بازی‌های 6 ملت تقریباً همیشه پرفروش هستند، میانگین دروازه بیش از 72000 است. میانگین تماشاگران برای یک بازی گالاگر در لیگ برتر در فصل گذشته 14507 نفر بود، هارلکینز و واپس ها با وجود 82000 نفر در Twickenham فروخته شدند. در سوپرلیگ (لیگ راگبی) میانگین تماشاگران کمی بیش از 8000 نفر است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا