پزشکی

4 نکته برای حفظ عادات سالم

تنظیم یک برنامه برای ایجاد برخی عادات سالم جدید خوب است، اما دستیابی به آن ها می تواند چالش برانگیز باشد. در اینجا چند راه برای حفظ انگیزه و افزایش احتمال پایداری عادات سالم را توضیح داده ایم. مصرف شیرخشک برای چاقی و بدنسازی

1. عادات خود را کنار هم بگذارید

گوفین می‌گوید: «این بدان معناست که عادت جدید خود را به یک عادت موجود گره بزنید. «محققان دریافته‌اند که به طور متوسط ​​۶۶ روز طول می‌کشد تا عادت‌ها خودکار شوند، بنابراین یک عادت جدید را با اضافه کردن آن به کاری که قبلاً هر روز انجام می‌دهید شروع کنید.» بهترین جراح زیبایی سینه تهران

به عنوان مثال، پس از مسواک زدن، یک مدیتیشن 3 دقیقه ای اضافه کنید. گاوفین می‌افزاید: ایجاد فضایی برای عادات سالم جدید و اجازه دادن به آنها برای تبدیل شدن به بخشی از زندگی روزمره شما بسیار مهم است.

2. رفتارهایی را انتخاب کنید که حس خوبی دارند

کشف کنید که واقعاً چه چیزی به شما انگیزه می دهد. از زندگی چه می خواهی؟ گاوفین می‌گوید آیا آنطور که می‌خواهید زندگی می‌کنید؟ انگیزه تغییر شخصی و عمیق‌تر را می‌توان در پرسیدن این نوع سؤالات یافت.

آیا به این دلیل که می‌خواهید عادت‌های جدیدی ایجاد می‌کنید یا می‌خواهید با تغییر چیزهایی در زندگی‌تان، کسی را راضی کنید؟ انگیزه باید از شما سرچشمه بگیرد – در غیر این صورت، پایدار نیست.

انتخاب انجام کاری به این دلیل که از آن لذت می بریم، انگیزه درونی نامیده می شود – در مقابل انگیزه بیرونی، که در آن انگیزه انجام رفتاری برای کسب پاداش یا اجتناب از تنبیه داریم. با یک دوست برای ورزش برنامه ریزی کنید، زیرا به شما احساس خوبی می دهد، یا وعده های غذایی سالمی را انتخاب کنید زیرا از روند یافتن دستور العمل های جدید لذت می برید.

3. نسبت به خود انعطاف پذیر باشید

گوفین توضیح می‌دهد: «اغلب چیزهای دیگری در زندگی می‌توانند مانع شوند – و این اشکالی ندارد. «معرفی عادات جدید نباید مشکل باشد. بنابراین، اگر عادت جدید شما واقع بینانه نیست، یک عادت جدید تنظیم کنید. هیچ چیز خوبی از فشار دادن یا تنبیه حاصل نمی شود. به جای آن به خود پاداش بدهید و خود را تشویق کنید.»

4. به عادت های کوچک پایبند باشید

گوفین می گوید: «با عادات کوچک، خاص و مشخص شروع کنید. با اهداف واقع بینانه خود را برای موفقیت آماده کنید. به این ترتیب، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید آنها را حفظ کنید.

چه زمانی باید با پزشک صحبت کنم؟

اگر برای حفظ عادات جدید تلاش می‌کنید و فکر می‌کنید که سایر نگرانی‌ های سلامتی ممکن است مانع از آن شوند، پزشک می ‌تواند در شناسایی مشکلات اساسی کمک کند. ممکن است بخواهید با یک پزشک صحبت کنید:

  • اگر انرژی ندارید یا در زندگی روزمره احساس لذت کمتری می کنید
  • اگر تنهایی یا استرس بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد
  • اگر برای حفظ وزن سالم تلاش می کنید
  • اگر مرتباً در خوابیدن مشکل دارید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا