آموزشی

6 نکته برای یادگیری موسیقی در خانه با تماشای فیلم های آموزشی آنلاین

یادگیری موسیقی با سازهایی مانند گیتار و پیانو ساده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. حتی لازم نیست برای یادگیری به کلاس بروید، می توانید در خانه یاد بگیرید. وقتی صحبت از یادگیری موسیقی در خانه می شود، اینترنت بزرگترین و بهترین منبع آموزشیست با پلتفرم ‌هایی مانند یوتیوب که سرشار از آموزش‌های متنوع هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ویدئوی آموزشی پیدا و تمرین کنید. در اینجا چند نکته در مورد نحوه یادگیری آسان موسیقی و سازها در خانه با کمک ویدیوهای آهنگ آورده شده است:

زمان آن رسیده که با لیست آهنگ های خود سازماندهی شوید

اولین قدم در یادگیری موسیقی به تنهایی باید این باشد که برنامه ای مشخص از آنچه می خواهید یاد بگیرید تهیه و ساز مورد نظرتان را انتخاب کنید. مثلا آموزش سنتور را انتخاب کنید. سپس لیستی از تمام آهنگ هایی که با سنتور نواخته شده اند و قصد دارید یادشان بگیرید تهیه کنید. اگر از یوتیوب برای یادگیری و آموزش سنتور استفاده می کنید، یک لیست پخش از تمام آهنگ ها در یوتیوب تهیه کنید.

آهنگ را به قطعات تقسیم کنید

نیازی به یادگیری کل آهنگ در یک حرکت نیست زیرا جذب کل آن به یکباره دشوار است. انجام این کار فقط شما را گیج می کند. در عوض آهنگ را به بخش‌های کوچک تقسیم کنید و قبل از رفتن به بخش بعدی، هر کدام را جداگانه تمرین کنید. برای این منظور می توانید از یک برنامه ویدیویی حلقه، یک برنامه محبوب یادگیری موسیقی، کمک بگیرید تا حلقه های کوچکی را در ویدیویی که از آن یاد می گیرید ایجاد کنید.

روی تمرین و یادگیری آهسته تمرکز کنید

برای درک حداکثری و حفظ موسیقی ای که یاد می گیرید، سعی کنید سرعت یادگیری آهنگ خود را کاهش دهید. این را می توان به دو طریق انجام داد. اولاً با پرش سریع از یک بخش آهنگ به قسمت دیگر، آهنگ را عجله نکنید. ثانیا، سرعت بخش آهنگی که در حال یادگیری آن هستید را برای درک جزئیات دقیق کم کنید. برنامه ویدیو لوپر می‌تواند در مورد دومی کمک کند، و از این رو برای مجموعه برنامه‌های اندروید/اپلیکیشن‌های آیفون شما یک افزونه ضروری است. منبع

آماده کردن یادداشت ها در کنار نواختن

از آنجایی که شما فهرستی از آهنگ ها برای یادگیری دارید، نمی توانید انتظار داشته باشید که در طولانی مدت ظرافت های هر آهنگ را به طور کامل به یاد داشته باشید. به همین دلیل مهم است که در طول جلسات یادگیری خود یک دفترچه خاطرات در کنار خود داشته باشید و برای هر آهنگی که یاد می گیرید یادداشت هایی برای به خاطر سپردن داشته باشید.

https://bestkid.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d9%86/%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d8%b4%d8%b9%d8%b1/%d8%a2%d9%87%d9%86%da%af-%d8%aa%d9%88%d9%84%d8%af-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7.html

تا زمانی که مطمئن شوید به تکرار ادامه دهید

تمرین کلید یادگیری است. هر چه بیشتر تمرین کنید، به ظرافت بیشتری در بازی خود خواهید رسید. این به خصوص در مورد قسمت های سخت آهنگ صدق می کند. از برنامه یادگیری موسیقی خود استفاده کنید، که چرخش خودکار بخش‌های خاص در ویدیوی آهنگ را تسهیل می‌کند، و تکرار کنید و تمرین کنید تا زمانی که در پخش خود مطمئن شوید.

فهرست خود را هر از گاهی بازبینی کنید

برای اینکه انگیزه خود را در یادگیری موسیقی حفظ کنید، پس از اینکه یادگیری یک آهنگ را به پایان رساندید به لیست خود برگردید و آهنگ یاد گرفته شده را از لیست خود حذف کنید. این کار را برای هر آهنگی که یاد می گیرید انجام دهید. این روش بسیار خوبی است تا در فواصل منظم به خودتان یادآوری کنید که چقدر در یادگیری موسیقی موفق بوده اید.

نکات یادگیری موسیقی در منزل

  • بدون يادگيری تئوری و هارمونی موسيقی ، هيچ كاری نكنيد
  • ابتدای كار از يك ساز آسان شروع كنيد
  • مشخص كردن ساعات برای تمرين روزانه و كنترل تنفس به صورت كامل
  • انتخاب بهترين سايت ها و منابع آموزشی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا