آموزشی

هفت عامل سبک زندگی که برای سلامتی شما مفید است

این موضوع که شما نمیتوانید کار زیادی در زمینه ژنتکی خود انجام دهید، یک واقعیت بزرگ است. ولی شما می توانید سبک زندگی فعال و سالمی را برای خود انتخاب کنید که بتواند بر طول عمر شما موثر باشد و خطر ابتلا به بیماری های جدی را در شما کاهش دهد. 7 عامل بسیار مهم سبک زندگی وجود دارد که تاثیرات مثبت زیادی بر سلامتی افراد خواهد داشت و در نهایت شانس شما را برای داشتن زندگی سالم در سنین بالا افزایش می دهد.

هفت عامل سبک زندگی عبارتند از:

1. رژیم غذایی متعادل و سالم

هنگامی که شما سالم غذا می خورید و مطمئن می شوید که بدن شما تغذیه مناسب را دریافت می کند، انرژی پایدار برای آن فراهم می کنید. همچنین خطر ابتلا به بیماری های جدی سبک زندگی مانند بیماری قلبی، فشار خون بالا، دیابت و سرطان ها را کاهش می دهید. یک رژیم غذایی سالم و متعادل از اضافه وزن شما جلوگیری می کند و شما را در معرض خطر ابتلا به هر یک از بیماری های سبک زندگی بالا قرار می دهد.

با این حال، در حالی که نمی خواهید بیش از حد ناسالم وزن اضافه کنید، همچنین نباید از رژیم های غذایی مد روز پیروی کنید. سه وعده غذایی متعادل در روز به همراه یک میان وعده سالم در اواسط صبح و بعد از ظهر به شما اطمینان می دهد که در عین حال تغذیه مناسب بدنتان پرانرژی خواهید بود.

https://salemziba.com/diets/gastritis-diet/

2. نوشیدن مقدار زیادی آب

آیا می دانستید که ما می توانیم حدود ۳ هفته بدون غذا زنده بمانیم با این حال نمی توانیم بیش از ۷ روز بدون آب بمانیم؟ چیزی که به ما می گوید این است که آب حیاتی است. ما باید روزانه ۸ لیوان آب خالص بنوشیم تا هیدراته بمانیم و سلامت خود را حفظ کنیم.

آب به هضم سالم کمک می کند، سلول های ما را هیدراته نگه می دارد و به درستی عمل می کند و سموم را از بدن ما خارج می کند. به لطف آب است که بدن ما قادر به جذب مواد مغذی حیاتی از غذا است.

3. ورزش منظم

تنها چیزی که لازم است حدود 20 تا 30 دقیقه ورزش منظم در روز است تا ما را تناسب اندام و سالم نگه دارد. پیدا کردن یک کار فیزیکی برای انجام و تعهد به آن به کاهش ضربان قلب کمک می کند و در نتیجه خطر ابتلا به آن را کاهش می دهد.

https://civilica.com/doc/1126479/

بیماری قلب و عروقی. ورزش همچنین ماهیچه ها را تقویت می کند و در نتیجه تراکم استخوان را افزایش می دهد و خطر ابتلا به پوکی استخوان را در سنین بالا کاهش می دهد. ظرفیت ریه را بهبود می بخشد و به تنفس صحیح کمک می کند. یک مزیت بزرگ برای انجام ورزش منظم این است که سلامت روان شما را بهبود می بخشد، استرس را کاهش می دهد، به خواب بهتر کمک می کند و خلق و خوی شما را بهبود می بخشد.

4. خواب زیاد

خواب کامل شبانه بسیار مهم است زیرا به بدن شما زمانی برای بازسازی و تغذیه مجدد می دهد. شما نباید کم تر از هفت ساعت در شب بخوابید زیرا بدن شما به این مقدار زمان برای مراقبت از عملکردهای متابولیکی خود نیاز دارد، مانند ترمیم سلول های آسیب دیده، شارژ مجدد سلول های فرسوده و خلاص شدن از شر سموم. کمبود مداوم خواب می تواند تاثیر بسیار جدی بر سلامت و تندرستی جسمی و روانی شما داشته باشد.

5. سیگار نکشید

اگر می خواهید طول عمر خود را افزایش دهید و خطر ابتلا به بیماری های جدی را کاهش دهید، هرگز نباید سیگار را شروع کنید و اگر سیگاری هستید، باید همین الان آن را ترک کنید. قرار گرفتن مداوم در معرض نیکوتین موجود در تنباکو می تواند باعث بیماری عروق کرونر، بیماری زخم معده، ریفلاکس مری، فشار خون بالا، بیماری های جنینی، تاخیر در بهبود زخم و سرطان شود و می تواند به طور قابل توجهی طول عمر شما را کاهش دهد. منبع

6. کاهش مصرف الکل

اگر روزانه مقدار متوسطی الکل مصرف می کنید، جای نگرانی نیست. با این حال، نوشیدن بیش از این مقدار می تواند به مسائل بهداشتی مانند خطر بالاتر بیماری قلبی، برخی سرطان ها (به ویژه سرطان لوزالمعده)، فشار خون بالا و سکته مغزی منجر شود. الکل می تواند اعتیادآور باشد و اگر مشکل نوشیدن دارید، در معرض خطر بالاتر ابتلا به تصادف، خشونت و حتی داشتن افکار خودکشی هستید.

7. سلامت روانی و جسمی را بررسی کنید

میتوان گفت که به عنوان یک قاعده کلی و مهم، اگر شما زیر پنجاه سال سن دارید، حداقل هر دو سال یک بار باسد به پزشک مراجعه کنید. اینکه بتوانید با پزشک خود رابطه ای صادقانه و باز داشته باشید ایده ای بسیار خوب به حساب می آید زیرا او بهتر می تواند به شما کمک کند تا در سفر سلامتی زندگی خود حرکت کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که بیشتر بیماری ها در صورتی که مرحله های ابتدایی تشخیص داده شوند قابل درمان هستند، این موضوع در مورد سلامت روان شما هم صدق می کند.

آشنایی با چند عادت مهم برای داشتن یک زندگی سالم

  • روی بدن خود کار کنید
  • مدیتیشن انجام دهید
  • ساعتی را به پیاده روی اختصاص دهید
  • مسافرت بروید
  • سعی کنید روح خود را سم زدایی کنید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا