ورزشی

مدت زمان دو ماراتن

افرادی که عاشق ورزش هستند اغلب از خود می پرسند که طول یک ماراتن چقدر است. احتمالاً چند تبلیغ در مورد ماراتن ها مشاهده کرده اید که گزینه های مختلفی برای دوندگان مبتدی و باتجربه دارند. اگر امیدوارید به یکی بپیوندید، فقط باید یک رژیم آموزشی موثر را دنبال کنید. اگر زمان پایان ماراتن ترسناک به نظر می رسد، امیدتان را از دست ندهید. وقتی می گوییم گذر از آن خط پایان یکی از بهترین احساسات دنیا را به ما می دهد به ما اعتماد کنید.

برای پیوستن به ماراتن لازم نیست یک ورزشکار یا یک دونده با تجربه باشید. فقط به یک برنامه پایبند باشید و همه چیز آماده است. و اگر نمی توانید یک برنامه آموزشی عالی پیدا کنید، انگیزه خود را از دست ندهید. ما می‌توانیم به شما کمک کنیم بعد از اینکه اصول اولیه را یاد گرفتید، یکی را پیدا کنید.

نمودار سرعت ماراتن را ایجاد یا استفاده کنید

اکنون که می دانید طول یک ماراتن چقدر است، وقت آن است که نمودار سرعت خود را بنویسید. با استفاده از ماشین حساب سرعتی که به آن اشاره کردیم، می توانید به عنوان یکی از عزیزانتان زمان خود را در طول تمرین کم نکنید. با این کار می توانید سرعت خود را در روزهای آینده به خصوص در روز ماراتنی که به آن ملحق شده اید پیش بینی کنید.

اگر نمی توانید به هدف خود دست یابید، خودتان را شکست ندهید. همانطور که اشاره کردیم، حتی باتجربه‌ترین دوندگان قبل از اتمام سریع خود با چند ضربه مواجه شدند. همچنین می توانید با اختصاص یک رژیم به یک ماراتن برنامه ریزی شده که پس از چندین ماه از تاریخ ثبت نام رخ می دهد، وقت خود را صرف کنید. این به شما زمان کافی می دهد تا بدن خود را برای تمرین بدون استرس تنظیم کنید.

وقتی نوبت به یادداشت نمودار سرعت ماراتن می رسد، می توانید از چندین راهنما یا پیش بینی آنلاین برای نظارت بر پیشرفت خود استفاده کنید. این ابزارها آنچه را که در هر دور کمبود یا برتری داشتید را نشان می‌دهند یا برجسته می‌کنند. به‌علاوه، پیگیری زمان‌های پایان به شما کمک می‌کند تا مشخص کنید که باید روی چه چیزهایی تمرکز کنید، همانطور که تمرین پیشرفت می‌کند.

اگر قبلاً در ماراتن‌های مختلف شرکت کرده‌اید، می‌توانید از زمان‌ها برای بهبود مهارت‌های خود برای مسابقه پیاده‌روی بعدی استفاده کنید. برای دستیابی به پیش بینی های دقیق تر، هر 4 تا 6 هفته یک بار در مسابقات ثبت نام کنید. این به شما زمان کافی برای تمرین یا نظارت بر نمودار سرعت و پیش بینی های خود می دهد. همچنین می‌توانید زمان‌های پایان حریفان معمولی خود را یادداشت کنید تا انگیزه خود را برای رویارویی با آنها در ماراتن بعدی حفظ کنید.

در حالی که به دنبال ماراتن های ماهانه هستند، برخی از مبتدیان ممکن است برای ثبت نام در مسابقات بدون گزینه های مسافت کوتاه، مشکلی را تامین کنند. اگر با همین مشکل مواجه شدید، با وجود نداشتن تجربه، از پیوستن به ماراتن های مسافت طولانی نترسید. پیوستن به مسابقات مختلف هر 4 تا 6 هفته، مهارت هایی را که از برنامه تمرینی خود به دست آورده اید، آزمایش می کند. به علاوه، شرکت در ماراتن‌هایی با زمین‌های مختلف یا چالش‌های ورزشی اضافی، آنچه تا کنون به دست آورده‌اید.

بگذارید الیود کیپچوگه و کننیسا بکله از شما الهام بگیرند

اکثر دوندگان باتجربه معمولاً از الیود کیپچوگه و کننیسا بیکله به عنوان دو تا از بهترین دوندگان ماراتن تمام دوران نام می برند. هر دو ورزشکار در طول زمان خود در ماراتن های رسمی و المپیک رکوردهای مختلفی را شکستند. سفر الهام بخش آنها ممکن است اعتماد به نفس شما را در رقابت در دوهای مختلف بدون توجه به سنی که هستید افزایش دهد.

الیود کیپچوگه قبل از پیوستن به ماراتن‌های رقابتی، کنیا را به‌عنوان یک دونده کارآمد معرفی کرد. او پس از کسب عنوان قهرمانی جهان در دوی 5K در سال 2003، در المپیک شرکت کرد. متأسفانه، زمانی که کیپچوگه در حالی که برای المپیک 2012 لندن آماده می شد، از ناحیه همسترینگ آسیب دید، اوضاع بدتر شد.

الیود کیپچوگه پس از ناکامی در رقابت در المپیک تابستانی لندن در سال 2012، بدون اطلاع بسیاری، شروع به رقابت در ماراتن کرد. در حال حاضر، این ورزشکار کنیایی در شهری دورافتاده در ارتفاع 8 کیلومتری از سطح دریا تمرین می کند تا در المپیک آینده توکیو نقاط قوت خود را افزایش دهد.

قبل از شاهکارهای چشمگیر کیپچوگه، کننیسا بیکله ورزشکار اتیوپیایی از زمان دوی 3 کیلومتری خود در سال 2001 شروع به ثبت رکوردها کرد. او در مسابقات جهانی کراس کانتری سال 2002 در دوبلین به اولین برد خود در مسافت طولانی رسید. در آنجا او به عنوان اولین مردی که در مسابقات کوتاه و بلند مقام اول را کسب کرد به شهرت رسید. به دلیل استقامت چشمگیرش، بکله توانست عناوین خود را برای دو سال آینده حفظ کند. این باعث شد که کسب طلا در دوی 10000 متر در المپیک 2004 آتن یک تکه کیک به نظر برسد.

به دلیل موفقیت های چشمگیر این دو ورزشکار، بسیاری از طرفداران حدس می زنند که چه کسی می تواند در ماراتن لندن از دیگری پیشی بگیرد. طرفداران هر دو دونده به طور مداوم در مورد نتیجه مسابقه بین Bekele و Kipchoge بحث می کنند. ممکن است در کل نظر متفاوتی داشته باشید، اما نمی‌توانیم تصور نکنیم که ماراتن لندن با دو دونده باتجربه المپیک چقدر حماسی خواهد بود.

شاهد عزم ورزشکارانی که در ماراتن المپیک شرکت می کنند

احتمالاً شما نیز مانند ما وقتی فهمیدید که دو ماراتن در بازی‌های المپیک چقدر طول می‌کشد، ترسیدید. در المپیک 1896، دوندگان باتجربه از این فرصت استفاده کردند و دوی بیش از 40 کیلومتر را تکمیل کردند. چند مورد از المپیک بعدی که بعد از آن انجام شد، ماراتن را به حدود 25 مایل کوتاه کرد. با این حال، ماراتن در المپیک 1908 لندن به طول بیش از 26.2 مایل گسترش یافت. این مسابقه مسافت طولانی به استاندارد فعلی ماراتن محبوب کمک کرد.

امروزه، شما به راحتی می توانید به ماراتن هایی بپیوندید که در مناطق مختلف در سراسر جهان هستند. برخی در میان دمای سرد تکان دهنده قطب شمال یا فاصله وسیع دیوار چین سازماندهی می شوند. در ایالات متحده آمریکا، دوندگان می توانند هر سال در بیش از 1000 ماراتن ثبت نام کنند. به علاوه، از زمان راه اندازی المپیک لس آنجلس در سال 1984 که یک ماراتن کاملاً زنانه برگزار شد، زنان نیازی به نگرانی در مورد ماراتن های مردانه ندارند.

با توجه به افزایش مداوم همه‌گیری COVID-19، محل برگزاری ماراتن بازی‌های المپیک 2020 توکیو بحث‌هایی را در میان طرفداران بازی‌های معروف برانگیخت. برگزارکنندگان بازی های المپیک تابستانی را با حفظ عنوان المپیک 2020 توکیو به سال 2021 موکول کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا