فرهنگی

نکاتی برای نوشتن کتاب

هیچ راه درستی برای نوشتن کتاب وجود ندارد. برخی از افراد در NaNoWriMo (ماه ملی رمان نویسی) شرکت می کنند و در نهایت به یک کتاب پرفروش می رسند. برخی دیگر با یک طرح کلی دقیق و طرح ساختار یافته شروع می کنند. برخی (معمولاً رمان‌نویسان نیستند) می‌توانند به تنهایی یک قرارداد انتشار داشته باشند. این مقاله قصد دارد در مورد مراحل مختلف مربوط به آن صحبت کند و به شما کمک کند بهترین راه را برای نوشتن کتاب خود انتخاب کنید.

پیش نوشتن: چه چیزی می نویسید و چرا؟

با توجه به فیلم نمادین در سال 2014 بنام هملت 2 : ” اوه خدای من، نوشتن کاری بسیار سخت و دشواری است”

و اینکه کتاب ها بسیار طولانی هستند، تعداد زیادی از رمان ها حدود 100000 کلمه است ، تقریبا 400 صفحه به فاصله 2 برابر در واژه پرداز شماست. اگر تصمیم دارید یک کتاب بنویسید باید در نظر داشته باشید که این یک فرآیند طولانی خواهد بود. و اگر میخواهدی این کار را به انتها برسانید باید یک هدف مشخص و نهایی برای به وجود آوردن انگیزه که بسیار مهم است داشته باشید. از خودتان این سوال را بپرسید: میخواهی چه بنویسی و چرا؟

این موضوع میتواند ساده به نظر برسد که شما داستانی که در ذهنتان دارید و باید از آن خارج شوید. و یا اینکه میتواند بسیار کاربردی و خاص باشد مثل اینکه شما در حال نوشتن یک کتاب به صورت الکترونیکی هستید که اینکار باعث افزایش دانلود کتاب و بالا رفتن درآمد در کسب و کار شما میشود.هیچ دلیل اشتباهی در نوشتن کتاب وجود نخواهد داشت فقط باید بدانید شما به دنبال چه هستید.

چه نوع کتابی می نویسی؟

کتاب های داستانی

کتاب‌های داستانی داستان‌هایی را روایت می‌کنند که همگی یا بیشتر توسط نویسنده ساخته شده‌اند. (بیشتر می گوییم، زیرا ژانرهایی مانند داستان های تاریخی داستان های واقعی را روایت می کنند، اما انگیزه شخصیت ها، دیالوگ های دقیق و غیره توسط نویسنده ساخته شده است.)

رمان‌ها رایج‌ترین کتاب‌های داستانی هستند که منتشر و خوانده می‌شوند. آنها طولانی هستند (بیش از 40000 کلمه تعریف می شوند، اما به طور کلی در محدوده 80000-120000 هستند که برخی از آنها بسیار طولانی تر هستند). آنها یک روایت واحد و یکپارچه را روایت می کنند و می توانند انواع و ژانرهای مختلفی داشته باشند (مانند داستان های تجاری، تخیلی ادبی، داستان های گران قیمت، بزرگسالان جوان، علمی تخیلی، فانتزی، عاشقانه، تاریخی، ترسناک و غیره). مثال: صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز و معشوق اثر تونی موریسون

رمان‌ها اساساً رمان‌های کوتاهی هستند: آنها همچنین می‌توانند از هر ژانری باشند، اما عموماً تعداد کلمات آنها بین 17000 تا 40000 است. در حالی که رمان‌های معروف و قابل توجه زیادی وجود دارد، اما در بین خوانندگان مدرن محبوبیت کمتری دارند، بنابراین انتشار آن‌ها از طریق روش‌های سنتی دشوارتر خواهد بود، مگر اینکه قبلاً نامی معتبر به عنوان نویسنده داشته باشید. خودنشر چیزی را که مردم مصرف می‌کنند تغییر می‌دهد و در حال حاضر مناسب‌ترین گزینه انتشار برای یک رمان‌نویس است. مثال: قلب تاریکی اثر جوزف کنراد و کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو

مجموعه داستان‌های کوتاه دقیقاً همان چیزی است که به نظر می‌رسد: مجموعه‌ای از تعدادی داستان کوتاه، که معمولاً طول کلمه‌ای ترکیبی تقریباً معادل یک رمان دارند. باز هم، مجموعه‌های داستان کوتاه در بین خوانندگان محبوبیت کمتری دارند، بنابراین انتشار آنها دشوارتر است، به‌ویژه به عنوان نویسنده‌ای که برای اولین بار به چاپ می‌رسند. بیشتر نویسندگان داستان کوتاه تا اواخر کار خود کتاب نمی‌سازند (و در عوض داستان‌های کوتاه را یکی یکی در مجلات ادبی یا نشریات مشابه منتشر می‌کنند). باز هم، انتشار خود در حال تغییر نحوه و آنچه مردم مصرف می کنند. مثال‌ها: «زمین عادت‌نشده» نوشته جومپا لاهیری و «اینگونه او را از دست می‌دهی» نوشته جونوت دیاز

مجموعه های شعر کتاب های شعر هستند. تعداد کلمات در اینجا فشارسنج کمتر مرتبطی است زیرا استانداردهای زیادی وجود ندارد. مجموعه‌های شعر مورد توجه ویژه‌ای هستند و توسط مطبوعات کوچک و تخصصی منتشر خواهند شد. مثال‌ها: تپه‌ای که ما بالا می‌رویم و شعرهای دیگر آماندا گورمن و جایی که پیاده‌رو به پایان می‌رسد نوشته شل سیلورستاین

کتابهای غیرداستانی

کتاب‌های غیرداستانی کتاب‌هایی هستند که هدفشان بیان روایت‌های واقعی است. این کتاب ها شامل تعداد گسترده و متنوعی از ژانرها و انواع کتاب است. لیست کاملی از این دسته کتاب ها عبارتند از:

کتاب‌های غیرداستانی محبوب داستان‌هایی را روایت می‌کنند که واقعی هستند، اما به گونه‌ای نوشته شده‌اند که خوانندگان را درگیر خود کنند. بازار بزرگی برای کتاب‌های غیرداستانی محبوب وجود دارد و اکثر مؤسسات انتشاراتی بزرگ آنها را منتشر می‌کنند. آنها عبارتند از:

زندگی نامه و خاطرات که بیانگر داستان واقعی افراد هستند، برای مثال : کتاب لینکلن اثر دیوید هربرت دونالد و کتاب خوردن، دعا و عشق اثر الیزابت گیلبرت.

تفسیر و طنز که با ژانرهای دیگری هم پوشانی دارد ولی با هدف خنده دار بودن، برای مثال : کتاب من یک روز زیبا صحبت میکنم اثر دیوید سداریس و همچنین کتاب یک کار ظاهراً سرگرم کننده که دیگر هرگز انجام نخواهم داد اثر دیوید فاستر والاس.

کتاب های مخصوص روزنامه نگاری مثل داستان های روزنامه ای، که معمولا طول کتاب گسترش یافته و توسط افراد روزنامه نگار نوشته شده اند و گاهی اوقات به‌عنوان ادامه داستان‌های مهم، به عنوان پوشش عمیق‌تر یک داستان خاص یا روند اجتماعی، برای مثال: کتاب Nomadland  اثر جسیکا برودر و همچنین کتاب All the President’s Men اثر کارل برنشتاین و باب وودوارد.

کتاب های تاریخی که مطالبی در مورد تاریخ به افراد می آموزند، این کتاب ها در شکل های گوناگونی وجود دارند، برای مثال: کتای سفر باورنکردنی Shackleton  اثر آلفردلنسینگ و  کتاب Encounters at the Heart of the World: A History of Mandan People اثر الیزابت.

کتاب های الکترونیکی، راهنمای فنی و غیره

این نوع کتاب‌ها عمدتاً غیرداستانی هستند، اما ارزش آن را دارند که به طور جداگانه به آن‌ها توجه کنید، زیرا عموماً توسط مشاغل برای مخاطبان خاص منتشر می‌شوند. هدف نهایی آنها این نیست که خواننده صرفاً کتاب را بخواند، بلکه پس از پایان خواندن، کار دیگری انجام دهد.

کتاب‌های الکترونیکی شرکت برای به اشتراک گذاشتن دانش با مشتریان احتمالی برای ایجاد اعتماد و در نهایت فروش یک محصول یا خدمات طراحی شده‌اند.

دستورالعمل های فنی برای کمک به مشتریان فعلی نوشته شده است که چگونه از یک محصول یا خدمات استفاده کنند.

نکاتی قابل اهمیت در نوشتن کتاب:

1-در مورد سبک کتاب و ژانر مورد نظر تحقیقات لازم را انجام دهید.

2-خلاصه و یا یک طرح کلی از کتاب را بنویسید.

3-ماجراهای داستان مورد نظر خود را قبل از شروع نوشتن مشخص کنید.

4-پر قدرت شروع به نوشتن کنید.

5- شخصیت های داستان را مشخص کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا