فناوری

شارژ کردن لپتاپ با کمک USB

تصور کنید برای یک تعطیلات آخر هفته به خارج از شهر رفته اید. شاید قصد دارید به عروسی دوست یا یک سفر خانوادگی به ساحل بروید، یا شاید با دوستان خود کمپینگ کنید. شما تصمیم می‌گیرید لپ‌تاپ خود را با خود بیاورید زیرا پخش کردن فیلم‌ها، انجام برخی کارها یا انجام یک بازی رایانه‌ای در زمان‌های بی کاری بسیار خوب خواهد بود. یک لپ‌تاپ می‌تواند به شما کمک کند وقتی دور از خانه هستید احساس کنید در خانه هستید.

نحوه شارژ لپ تاپ بدون شارژر

هر لپ تاپ با باتری داخلی ساخته شده است. برای شارژ باتری، فقط باید مقداری برق به آن بدهید. بیشتر اوقات، ما لپ تاپ خود را به پریز برق خانه خود وصل می کنیم و برق از طریق کابل و به باتری منتقل می شود.

شارژر لپ تاپ بدون شک موثرترین راه برای انتقال انرژی به باتری لپ تاپ شما است، اما راه های دیگری نیز برای این کار وجود دارد. همه ی آنچه شما احتیاج دارید .. است:

یک منبع برق

راهی برای انتقال برق به باتری

وارد آن شویم.

آیا می توان لپ تاپ را با USB شارژ کرد؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که برای من پیش می آید این است که “آیا می توانم لپ تاپ خود را با کانکتور USB شارژ کنم؟” این در واقع به نوع پورت USB شما بر روی لپ تاپ شما بستگی دارد. منبع

USB نوع A غیر شروع کننده است

اگر در حال حاضر از ماوس سیمی یا صفحه کلید سیمی استفاده می کنید و یکی از آنها را از برق جدا می کنید، خواهید دید که یک رابط مستطیلی در انتهای سیم وجود دارد. قطعه فلزی که در کامپیوتر قرار می دهید. به این کانکتور نوع A می گویند.

این رایج‌ترین کانکتور USB است، و هر زمان که شخصی می‌گوید «USB» می‌توانید به طور منطقی فرض کنید که به USB نوع A اشاره می‌کند. به احتمال زیاد، شارژر تلفن همراه شما یک اتصال USB نوع A نیز دارد. متأسفانه، در حالی که می توانید از نوع A برای تامین انرژی دستگاه های هوشمند استفاده کنید، نمی توانید از آن برای تامین انرژی لپ تاپ خود استفاده کنید.

نوع A می تواند حجم قابل توجهی از داده ها را مبادله کند، اما قادر به انتقال مقدار زیادی انرژی لازم برای شارژ مجدد باتری لپ تاپ شما نیست. نوع A نمی تواند وات کافی را ارائه دهد.

USB Type C یک متحد کاملاً قدرتمند است

با این حال، USB 3.1 نوع جدیدی از کانکتور به نام USB Type C یا “USB-C” را معرفی کرد. برخلاف نوع A، USB-C بیشتر شکل بیضی دارد. این برای اتصال با وات بالا طراحی شده است، به این معنی که می تواند قدرت بسیار بیشتری نسبت به نوع A و با سرعت های بالاتر منتقل کند. خیلی سریعتر:

نوع A (USB 3.1): سرعت تا 10 گیگابیت بر ثانیه

USB-C (USB 3.2): سرعت تا 20 گیگابیت بر ثانیه

قرار است حتی بهتر شود

USB4 در سال 2019 عرضه خواهد شد و کانکتور USB-C همراه می تواند داده ها را با سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد. https://jalebamooz.com/other-tutorials/laptop-buying-guide-and-tips-before-buy/

به طور خلاصه، شما نمی توانید لپ تاپ خود را با USB نوع A شارژ کنید، اما می توانید لپ تاپ خود را با USB-C شارژ کنید.

نحوه شارژ لپ تاپ با USB-C

اگر لپ تاپ شما دارای پورت USB-C داخلی است، می توانید لپ تاپ خود را از طریق کابل USB-C شارژ کنید – فقط باید مطمئن شوید که کابل دارای یک آداپتور دوشاخه است (شاخه جعبه شکل در انتهای شارژر تلفن خود را از آن می توانید به پریز وصل کنید). برخی از لپ تاپ ها در واقع از کابل USB-C به عنوان شارژر اصلی استفاده می کنند. https://sariasan.com/featured/programming-as-a-job/

برای شارژ لپ تاپ از طریق USB-C:

یک سر سیم USB-C را به یک پریز وصل کنید

سر دیگر کابل USB-C را به لپ تاپ خود وصل کنید

خودشه! تا زمانی که به کابل USB-C دسترسی داشته باشید، به اندازه پای آسان است. اما این مشکل آشکار است – اگر به یکی دسترسی نداشته باشید چه؟ متأسفانه، سفارش کابل USB-C آسان‌تر از سفارش شارژر لپ‌تاپ جدید نیست. و توقف در یک فروشگاه لوازم کامپیوتری ممکن است امکان پذیر نباشد، به خصوص اگر در یک جزیره کارائیب برای تعطیلات آخر هفته عروسی مقصد گیر کرده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا