ورزشی

22 مورد از بزرگترین رویدادهای ورزشی در سال 2022

تمام تاریخ های کلیدی برای خاطرات ورزشی شما

1. 3 ژانویه: کاخ الکساندرا، لندن

فینال قهرمانی دارت جهان

سال جدید ورزشی با مسابقات قهرمانی دارت جهانی PDC در Ally Pally لندن آغاز می شود. فینال 2022 روز دوشنبه 3 ژانویه برگزار می شود.

2. 4-20 فوریه: پکن، چین

بازی های المپیک زمستانی پکن 2022

رویدادهای بازی های المپیک زمستانی در سه منطقه پکن، یانکینگ و ژانگجیاکو برگزار می شود. استادیوم ملی چین – آشیانه پرنده – برای بازی های تابستانی 2008 در پکن مورد استفاده قرار گرفت و امسال میزبان مراسم افتتاحیه و اختتامیه خواهد بود.

3. 5 فوریه-19 مارس: انگلستان و اروپا

مسابقات راگبی شش ملت

اتحادیه بین‌المللی راگبی با رقابت انگلیس، فرانسه، ایرلند، ایتالیا، اسکاتلند و قهرمان فعلی ولز برای عنوان قهرمانی شش ملت مردان در کانون توجه قرار می‌گیرد.

4. 13 فوریه: لس آنجلس، کالیفرنیا

NFL Super Bowl LVI

پنجاه و ششمین مسابقه سوپربول، مسابقه نمایشی فوتبال آمریکا، در استادیوم تماشایی SoFi در اینگلوود برگزار خواهد شد – محل دو تیم NFL، لس آنجلس رامز و لس آنجلس چارجرز.

5. 4 مارس-3 آوریل: نیوزیلند

جام جهانی کریکت زنان ICC

هشت کشور برای عنوان قهرمانی در دوازدهمین دوره جام جهانی کریکت زنان ICC که از سال 2021 به تعویق افتاد، رقابت خواهند کرد. در مجموع 31 مسابقه یک روزه در شش مکان در نیوزلند با فینال در 3 آوریل در هاگلی برگزار خواهد شد. بیضی در کرایست چرچ.

6. 15-18 مارس: مسابقه مسابقه چلتنهام

جشنواره چلتنهام

چهار روز مسابقه پرش ملی هانت هزاران طرفدار را به میدان مسابقه چلتنهام جذب می کند. مسابقات درجه یک شامل جام طلای چلتنهام، قهرمان مانع و کوئین مادر قهرمان چیس است.

7. 7-9 آوریل: AINTREE Racecourse، لیورپول

جشنواره بزرگ ملی

چند هفته بعد از چلتنهام، دنیای اسب‌دوانی برای جشنواره بزرگ ملی سه روزه روی Aintree متمرکز خواهد شد. مسابقات ملی 2022 از ساعت 17:15 روز شنبه 9 آوریل آغاز خواهد شد.

8. 28 مه: مارسی، فرانسه

فینال جام قهرمانان هاینکن

بزرگترین مسابقه باشگاهی اتحادیه راگبی اروپا، فینال جام قهرمانان هاینکن، در ورزشگاه ولودروم مارسی برگزار خواهد شد. روز قبل، همین ورزشگاه میزبان فینال جام راگبی اروپا نیز خواهد بود.

9. 28 مه: سن پترزبورگ، روسیه

فینال لیگ قهرمانان اروپا

بهترین تیم باشگاهی فوتبال اروپا در 28 مه، زمانی که فینال لیگ قهرمانان اروپا در گازپروم آرنا در سن پترزبورگ روسیه برگزار می شود، تاج گذاری می شود.

1.10-12 ژوئن: LEMANS، فرانسه

24 ساعت لمانز

مسابقات 24 ساعته لمانز در کنار گرندپری ایندیاناپولیس 500 و F1 موناکو، بخشی از “تاج سه گانه” ورزش موتوری است. نودمین دوره مسابقات استقامتی بزرگترین رویداد مسابقات استقامتی در پیست د لا سارته در لومان فرانسه برگزار می شود.

11. 27 ژوئن تا 10 ژوئیه: کلوپ تنیس و کروکت چمن در انگلیس، لندن

مسابقات قهرمانی، ویمبلدون

ویمبلدون، یکی از رویدادهای خیمه شب بازی تابستانی بریتانیا، شاهد حضور برترین تنیسورهای جهان برای مسابقات گرند اسلم زمین چمن به SW19 خواهد بود. در سال 2021 نواک جوکوویچ عنوان انفرادی آقایان را به دست آورد و اشلی بارتی عنوان انفرادی بانوان را به دست آورد.

12. 1-24 ژوئیه: دانمارک (GRAND DÉPART) و فرانسه

تور فرانسه

امسال تور دو فرانس با سه مرحله اول در دانمارک آغاز می شود. در فرانسه 18 مرحله دیگر با آخرین مرحله در پاریس در 24 جولای برگزار خواهد شد.

13. 6-31 ژوئیه: انگلستان

یورو 2022 زنان یوفا

انگلیس میزبان مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا زنان یوفا است. شیرها یکی از 16 تیمی هستند که در این مسابقات شرکت می کنند و فینال آن در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار می شود.

14. 10-17 ژوئیه: دوره قدیمی، سنت اندروز، اسکاتلند

صد و پنجاهمین دوره مسابقات قهرمانی آزاد

مسابقات قهرمانی آزاد امسال صد و پنجاهمین دوره است. مسابقه اصلی گلف مردان در خانه گلف، سنت اندروز در اسکاتلند برگزار خواهد شد.

15. 15-24 ژوئیه: یوجین، اورگان، ایالات متحده

مسابقات جهانی دو و میدانی اورگان 22

مسابقات جهانی دو و میدانی که به دلیل برگزاری بازی های المپیک توکیو در تابستان گذشته برای سال 2022 برنامه ریزی شده است، بهترین ورزشکاران دو و میدانی را در استادیوم هیوارد فیلد دانشگاه اورگان برگزار می کند.

16. 28 ژوئیه تا 8 آگوست: بیرمنگام، انگلستان

بازی های مشترک المنافع بیرمنگام 2022

بیرمنگام در تابستان امسال با برگزاری بازی های مشترک المنافع در وست میدلندز در کانون توجهات ورزشی قرار خواهد گرفت. این رویداد چند ورزشی در مکان هایی در سراسر شهر از جمله استادیوم الکساندر، آرنا بیرمنگام، استادیوم ادگباستون و NEC برگزار می شود.

17. 19-25 سپتامبر: کارولینای شمالی، ایالات متحده

جام پرزیدنت ها

امسال جام رایدر برگزار نمی‌شود، اما طرفداران گلف همچنان می‌توانند از یک رویداد تیمی بین‌المللی لذت ببرند، زمانی که تیم ایالات متحده با تیم بین‌المللی در باشگاه Quail Hollow در شارلوت، کارولینای شمالی روبرو می‌شود.

18. 2 اکتبر: لندن، انگلستان

ماراتن لندن

هزاران دونده، از جمله بسیاری با لباس‌های شیک، برای کمک به ورزشکاران نخبه در خیابان‌های پایتخت برای شرکت در ماراتن لندن در ماه اکتبر، پول جمع‌آوری خواهند کرد.

19. 8 اکتبر – 12 نوامبر: نیوزیلند

جام جهانی راگبی

بزرگترین رویداد در اتحادیه بین المللی راگبی زنان به دلیل همه گیری همه گیر برای امسال برنامه ریزی شد. نیوزلند میزبان این رویداد با بازی هایی در ادن پارک و استادیوم Waitakere در اوکلند و مرکز رویدادهای Northland در Whangarei خواهد بود.

20. 15 اکتبر-19 نوامبر: انگلستان

جام جهانی لیگ راگبی

یکی دیگر از رویدادهای مهم دیگری که از سال 2021 برنامه ریزی شد، جام جهانی لیگ راگبی بود. در جام جهانی مردان، زنان و با ویلچر، 61 مسابقه در سه تورنمنت در انگلیس برگزار خواهد شد.

21. 29 اکتبر – 6 نوامبر: لیورپول، انگلستان

مسابقات جهانی ژیمناستیک لیورپول 2022

ورزشگاه M&S Bank Arena لیورپول مکانی برای تماشای ژیمناستیک در سطح جهانی در پاییز امسال است. ستارگان تیم GB و المپیک توکیو در مرسی ساید حضور خواهند داشت.

22. 21 نوامبر-18 دسامبر: قطر

جام جهانی فیفا

جام جهانی فوتبال 2022 در قطر اولین جامی است که در زمستان نیمکره شمالی برگزار می شود. فینال جام جهانی در ورزشگاه 80 هزار نفری لوسایل برگزار می شود و فرانسه به عنوان مدافع عنوان قهرمانی راهی خلیج فارس خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا