فرهنگی

کتاب هایی برای نوجوانان تا سن 18 سالگی

این فهرست نهایی از کتاب‌هایی است که نوجوانان (و نوجوانان) می‌توانند قبل از رسیدن به 18 سالگی بخوانند – شامل ترکیبی از آثار کلاسیک، داستان‌های بزرگسالان جوان و غیرداستانی. حتی ممکن است والدین بخواهند برای اولین بار برخی از این موارد را دوباره بخوانند یا از لیست خود حذف کنند!

کتاب خواندن گذرگاهی به دنیاهای دیگر است. این می تواند باعث شود کمتر احساس تنهایی کنید و بیشتر با جهان در ارتباط باشید. می تواند چشمان شما را به روی مسائل، پیروزی ها و چالش هایی که هرگز در خواب هم نمی دیدید باز کند و شما را به مکان های دور ببرد. خواندن یک هدیه است – و به عنوان والدین، داستان های زیادی وجود خواهد داشت که امیدوارید با فرزندان خود به اشتراک بگذارید.

و به‌عنوان توصیه‌ای برای والدین برای ادامه یافتن گنجینه در کتاب‌ها برای فرزندانشان، بهتر است با کتاب‌های ملیسا هارت را بررسی کنید. این کتاب معدن طلایی از توصیه‌ها با عنوان «500 کتاب متنوع برای برانگیختن همدلی و تشویق خودپذیری در نوجوانان و نوجوانان» است. هر فصل شامل موضوعات مورد توجهی مانند تصویر بدن، سلامت روان، نژاد و قومیت، و طبیعت و محیط زیست است. این یک منبع فوق العاده برای والدین و فرزندان آنها است.

1.کرنشاو اثر Katherine Applegate

(Crenshaw by Katherine Applegate)

این رمان را می توان به دلیل سادگی اش به راحتی نادیده گرفت، اما کودکان پیش از نوجوانی داستانی را که تجربه بی خانمانی و همچنین قدرت و رستگاری تخیل را آشکار می کند، ارزشمند می دانند.

2.Jazz بودن: زندگی من به عنوان یک نوجوان اثر Jazz Jennings

(Being Jazz: My Life as a (Transgender) Teen by Jazz Jennings)

این خاطرات جاز جنینگز، مدافع تراجنسیتی‌ها، الهام‌بخش یک برنامه تلویزیونی در TLC است. همچنین صدای پیشگامی را داده است که گفتگوی هویت جنسیتی را به شیوه ای واقعی و عاقلانه برای همه باز کرده است.

3.من برای شما بهترین ها را آرزو میکنم اثر Mason Deaver

(I Wish You All the Best by Mason Deaver)

این داستان جشن دوستی، دلشکستگی و عشق است و حول محور بن، شخصیتی است که برای والدین خود به صورت غیر باینری ظاهر می شود. بن با یک اختلال اضطرابی دست و پنجه نرم می کند، اما دوستی که در این کتاب شکوفا می شود برای همه خوانندگان رستگاری و الهام بخش خواهد بود.

4.دختر قهوه ای در خواب نوشته Jacqueline Woodson

(Brown Girl Dreaming by Jacqueline Woodson)

نویسنده اشعار زیبایی را به اشتراک می گذارد که با نوجوانان و نوجوانان درباره تجربه او از بزرگ شدن در جنوب به عنوان یک آفریقایی-آمریکایی در دهه های 1960 و 1970 صحبت می کند. شعرها مضامین خودآگاهی و هویت دارند.

5.خاطرات کاملا واقعی یک سرخپوست پاره وقت نوشته Sherman Alexie

(The Absolutely True Diary of a Part-Time Indian by Sherman Alexie)

این داستان در یک رزرواسیون سرخپوستان Spokane شروع می شود، و هم دلخراش و هم خنده دار است – ترکیبی عالی برای نوجوانان جوان.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا