فرهنگی

راهنمای نوشتن کتاب (آموزش کامل و جامع)

بازنگری، بازنویسی و ویرایش کنید

بعد از اینکه اولین پیش نویس خود را تمام کردید، قسمت سخت واقعی می آید.

میدونم به چی فکر میکنی یازده قدم اول به اندازه کافی سخت نبود؟

بله، البته آنها سخت بودند. اما بنا به دلایلی، پیش نویس های دوم می توانند به همان اندازه سخت تر از پیش نویس های اول باشند. من برخی از بزرگترین شکست های ذهنی و عاطفی خود را در زندگی ام در حین کار بر روی پیش نویس دوم یک کتاب داشته ام. فقط چیزی در مورد پیش نویس های دوم وجود دارد که از نظر ذهنی بسیار چالش برانگیزتر از پیش نویس های اول است.

در اینجا، ایده خوبی است که از ویرایشگری استفاده کنید که بتواند به شما بازخورد بدهد. (نیاز به توصیه ویرایشگر دارید؟ ما تیمی از ویراستاران داریم که در اینجا در The Write Practice با آنها کار می کنیم. روند ما را بررسی کنید و از اینجا نقل قول دریافت کنید.)

پس از اتمام پیش‌نویس دوم، توصیه می‌کنم از خوانندگان بتا استفاده کنید، افرادی که می‌توانند کتاب شما را بخوانند و به شما بازخورد بدهند. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، راهنمای ما را در مورد نحوه یافتن خوانندگان بتا و استفاده موثر از بازخورد آنها در اینجا بررسی کنید.

بسته به موضوع خود، ممکن است از برخی خوانندگان حساس نیز برای خواندن کتاب خود استفاده کنید.

بعد از اینکه همه این کارها را انجام دادید، آخرین نکته نوشتن را برای شما دارم تا مطمئن شوید که واقعاً نوشتن کتاب خود را تمام کرده اید – و این ممکن است از همه مهمتر باشد.

متوقف نشوید

بیشتر مردم دوست دارند کتاب بنویسند. من همیشه از افرادی می شنوم که فکر می کنند کتابی در خود دارند و معتقدند داستانی دارند که باید به اشتراک گذاشته شود.

من به ندرت با افرادی که کتابی را تمام کرده اند صحبت می کنم.

نوشتن کتاب سخت است.

ترک کردن آن بسیار آسان است. شما یک ایده جدید دریافت می کنید. یا نوشته های خود را می خوانید و فکر می کنید: “این وحشتناک است.” یا تصمیم می‌گیرید، «ترجیح می‌دهم به نتفلیکس سر بزنم، نه اینکه شب‌هایم را صرف نوشتن کنم».

به همین دلیل استعفا دادی.

اما نکته اینجاست: تنها راه شکست در نوشتن کتاب، ترک است.

اگر دست از کار نکشید، اگر فقط به نوشتن ادامه دهید، این روندی را که در بالا توضیح دادیم دنبال کنید، یک کتاب را تمام خواهید کرد.

شاید کتاب خوبی نباشد (هنوز). اما ویرایش برای همین است.

این اولین پیش نویس خواهد بود و در عین حال یک پیش نویس تمام شده خواهد بود. شما نمی توانید پیش نویس دوم بنویسید و شروع به ساختن کتاب خود در واقع خوب و قابل انتشار کنید تا زمانی که پیش نویس اول را بنویسید.

پس بنویس متوقف نشو دست نکش اگر این مراحل را دنبال کنید و متوقف نشوید، کار را تمام خواهید کرد.

ما در این راه از شما حمایت خواهیم کرد.

منابع بیشتر در مورد نحوه نوشتن کتاب

هنوز احساس گیر کرده اید؟ سوالات بیشتری در مورد نحوه نوشتن کتاب دارید؟ ما کتابخانه ای از منابع کتاب نویسی را گردآوری کرده ایم. به مقالات زیر نگاهی بیندازید.

ابزارها و برنامه های کتاب نویسی

کتاب 100 روز. یک مربی، بیش از 100 درس نویسندگی، ضرب الاجل و مسئولیت پذیری دریافت کنید و کتاب خود را در برنامه ای بنویسید که کار می کند. هزاران نویسنده کتاب های خود را در کتاب 100 روز به پایان رسانده اند، و ما دوست داریم به شما نیز کمک کنیم. برای ثبت نام در کتاب 100 روز اینجا کلیک کنید.

برنامه ریز برنامه نوشتن این راهنمای گام به گام، حاوی همه چیزهایی است که ما در مورد نحوه نوشتن کتاب در بیش از 10 سال گذشته آموخته‌ایم، این راهنمای گام به گام شما را در فرآیند نوشتن کتاب اثبات شده ما راهنمایی می‌کند. برای دریافت برنامه نویس روزانه کتاب خود کلیک کنید.

بهترین نرم افزار کتاب نویسی انواع بهترین ابزارها برای نوشتن، انتشار، قالب بندی و بازاریابی کتاب شما.

چگونه یک کتاب بنویسیم مقالات سریع

در بالا به اشتراک گذاشتم که چرا معتقدم اولین پیش‌نویس‌ها باید به سرعت، فقط در چند هفته نوشته شوند. هنوز مطمئن نیستید؟ در مقاله‌های زیر، ده‌ها نویسنده دیگر نحوه نوشتن پیش‌نویس‌های سریع را به اشتراک می‌گذارند، به‌علاوه، تمام نکات و استراتژی‌هایی را که در طول مسیر یاد گرفته‌اند، دریافت خواهید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا