سیاسی

کشور فرانسه و آنچه درباره آن باید دانست.

درباره فرانسه بیشتر بدانید

فرانسه کشوری به پایتختی پاریس در غرب اروپا می باشد که از نظر مساحتی جزء پهناورترین کشورها در اروپا می باشد. می توان گفت بزرگ ترین مزیت مهاجرت به فرانسه این است که فرانسه در زمینه آموزش و پرورش، تاریخ و هنر زبانزد می باشد. کشور فرانسه از اعضای موسس اتحادیه اروپا و همچنین سازمان ملل و از اعضای دائم شورای امنیت نیز می باشد. از دیگر مزایای مورد پسند انتخاب فرانسه آب و هوایی مطبوع همراه با چهار فصل را دارد و اتباع کشور فرانسه بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند.

این کشور حمایت از حقوق بشر را در راس قوانین خود قرار داده است. در سال 2021 از اصلی ترین مزیت های انتخاب این کشور از سوی دانشجویان را می توان نظام آموزشی ارزان و همچنین مهاجرت بدون مدرک زبان و شرکت در کالج های زبان فرانسه دانست. همچنین فرانسه به لحاظ کیفیت زندگی جزو برترین های اروپا است. اگر خواهان اطلاع در خصوص کیفیت زندگی در فرانسه باشید، باید بدانید که شاخص کیفیت زندگی در کشور خروس ها بسیار بالا است.

مساحت این کشور در حدود 640 هزار کیلومتر مربع می باشد و نزدیک به 67 میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از پر جمعیت ترین کشور های اروپا به حساب می آید. این کشور در زمینه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و … یکی از کشور های مهم در جهان می باشد و پاریس نیز پایتخت این کشور از لحاظ فرهنگ، تاریخ و اقتصاد شهری غنی می باشد لذا همه ساله تعداد زیادی از مردم برای مهاجرت به فرانسه اقدام می کنند.

فرانسه کشوری بسیار زیبایی می باشد که در جنوب غربی اروپا قرار گرفته است، می توان گفت که فرانسه با دارا بودن مساحتی غالب بر 643 کیلومتر مربع، بزرگ ترین کشور اروپای غربی و اتحادیه اروپا و همچنین سومین کشور بزرگ قاره اروپا محسوب می شود. لازم به ذکر است که فرانسه در همسایگی کشورهای مهمی همچون المان، سوئیس، ایتالیا، بلژیک و غیره واقع شده است.  کشور فرانسه با توجه به وسعت و موقعیت مکانی ای که دارد، دارای متنوع ترین وضعیت آب و هوایی می باشد و گردشگران می توانند انواع دشت ها، کوهستان ها، سواحل و رشته کوه های مرتفع را مشاهده کنند. خوب است بدانید که تنها سه کشور وجود دارد که از سواحل آن ها به دریای اطلس و برخی دیگر نیز به دریای مدیترانه راه دارند، یکی از این سه کشور فرانسه است و این  امر نشان دهنده وسعت زیاد این کشور می باشد. فرانسه بالغ بر 69 میلیون نفر جمعیت دارد و دومین کشور پر جمعیت اتحادیه اروپا می باشد. خوب است بدانید که مردم این کشور اغلب به زبان فرانسوی که زبان رسمی جمهوری فرانسه می باشد، تکلم می کنند. همچنین لازم به ذکر است که اغلب مردم فرانسه مسیحی کاتولیک می باشد، یعنی حدود 88 درصد کل جمعیت و بقیه مردم (حدود 12 درصد) را نیز مسلمان و مسیحیان پروتستان تشکیل می دهد. البته باید بدانید که حدودا 1 درصد از قوم یهود نیز در این کشور زندگی می کنند. نکته جالب در رابطه با مردم این کشور این است که تمامی آن ها با وجود تفاوت در نژاد و دین به یکدیگر احترام می گذارند.

پایتخت فرانسه:

پاریس به عنوان پایتخت فرانسه، اصلی‌ترین شهر این کشور است که مرکز اصلی مبادلات تجاری، فرهنگی و حتی سیاسی است. پاریس که یکی از شهرستان‌های بخش ایل-دو-فرانس است، یکی از برجسته‌ترین شهرهای جهان در زمینه اقتصاد، مُد، پوشاک، اقتصاد، فرهنگ، تحصیلات، گردشگری و حتی علم است. پاریس به عنوان بزرگ‌ترین شهر اقتصادی اروپا شناخته شده و همچنین پنجمین شهر جهان، از نظر سطح تولیدات ناخالص داخلی است.
پاریس به تنهایی 25 درصد از تولیدات ناخالص کشور فرانسه را به خود اختصاص داده است. جمعیت پاریس با احتساب حومه آن، نزدیک به 12 میلیون نفر است. این شهر که یکی از پٌر جمعیت‌ترین شهرهای اروپا به شمار می‌رود، از دیرباز تا کنون مقصد توریست‌های بسیاری بوده و سالانه بیش از 45 میلیون توریست از این شهر زیبا دیدن می‌کنند. بد نیست بدانید که پاریس با دارا بودن بیش از 48 هزار درخت، سبزترین پایتخت اروپا لقب گرفته است.

مساحت و جمعیت فرانسه:

سطح کشور فرانسه به صورت یک شکل شش ضلعی است؛ این کشور پهناور با وسعت 550 هزار کیلومتر مربع، وسیع‌ترین کشور در اروپای غربی بوده و نزدیک به یک پنجم از مساحت اتحادیه اروپا را در اختیار دارد. برای مقایسه بد نیست بدانید که مساحت فرانسه در حدود یک سوم ایران است. این کشور از شمال شرقی، شرق و جنوب غربی، دارای مرزهای مشترک با کشورهایی نظیر بلژیک، لوکزامبورگ، ایتالیا، آلمان، اسپانیا و موناکو است.
فرانسه 22 امین کشور پُر جمعیت جهان بوده و جمعیت آن در سال 2020 چیزی نزدیک به 65.2 میلیون نفر بود. 81.5 درصد از کل جمعیت کشور در مناطق شهری سکونت داشته و میانگین سنی این مردم 42.3 سال است. امید به زندگی نیز برای مردان 80.4 سال و برای زنان هم 85.8 سال است.

زبان و مذهب مردم فرانسه:

زبان رسمی مردم فرانسه، فرانسوی است. زبان فرانسوی نوعی زبان هند و اروپایی از خانواده زبان‌های رومی بوده که امروزه به عنوان زبان اصلی بیش از 136 میلیون نفر از مردم جهان شناخته می‌شود. افزون بر فرانسه، بخش‌هایی از آفریقای شمالی و مرکزی نیز به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. چیزی نزدیک به 200 میلیون نفر در سراسر جهان، زبان فرانسوی را به عنوان زبان دوم انتخاب کرده و با آن صحبت می‌کنند. افزون بر فرانسه، نزدیک به 29 کشور دیگر به این زبان سخن می گویند. زبان فرانسوی ماحصل تغییرات بومیان این کشور، در زبان لاتین است. زبان فرانسوی، زبان رسمی و اصلی بیش از 88 درصد از مردمان این کشور بوده و تعداد کمی از مردم در مناطق خاص نیز به زبان‌های فنلاندی، عربی و ایتالیایی صحبت می‌کنند.
روز ملی این کشور 14 ژوئیه بوده و حاکمیت این کشور به همراه بخش اعظم جمعیت فرانسه، از دین مسیحیت کاتولیک پیروی می‌کنند. با این وجود تعداد زیادی از مردم و مهاجران، با دین‌های مسیحیت پروتستان، یهودی و مسلمان در این کشور مشغول به زندگی هستند. 88 درصد از مردم این کشور، دارای دین رسمی کاتولیک هستند.

شهر های مهم فرانسه:

با اینکه فرانسه کشور بسیار توریستی و پر گردشگری می باشد اما قبل از سفر به آن باید همه چیز درباره فرانسه را بدانید تا در هنگام سفر با تور فرانسه مشکلی نداشته باشید. اگر بخواهید همه چیز درباره فرانسه را بدانید باید اطلاعاتی در زمینه آب و هوای این کشور نیز داشته باشید. آب و هوای فرانسه به طور کلی معتدل است و گردشگران تور فرانسه می توانند چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان را در این کشور تجربه کنند. در قسمت جنوبی فرانسه آب و هوای معتدل مدیترانه ای ، در قسمت غرب و شمال غربی آب و هوای سرد همراه با بارش برف و باران ، در قسمت شمال شرقی آب و هوای کوهستانی با وزش باد و در قسمت جنوب غربی آن آب و هوای گرم و مرطوبی حاکم است. کشور فرانسه با داشتن بیش از 80 نوع منطقه و جاذبه گردشگری توانسته سالیانه چند هزار گردشگر را به خود جذب کند که این امر به چرخه ی صنعتی این کشور کمک چشمگیری کرده است. البته لازم به ذکر است که فرانسه با دارا بودن صنایع فلزی، ماشین الات، هواپیما سازی، کشاورزی ( گندم، جو، سیب زمینی، چغندرو …)، دامپروری ( پرورش گوسفند، خوک، گاو و …) به طور کلی کشور ثروتمندی محسوب می شود و صنعت گردشگری تنها بخش کوچکی از درآمد این کشور را تأمین می کند. گردشگران تور فرانسه هنگام سفر به این کشور می توانند از جاذبه های گردشگری بی نظیر آن دیدن کنند. برخی از بهترین جاذبه های موجود در فرانسه می توان به موزه لوور، برج ایفل، کاخ ورسای، قصر تویلری و غیره اشاره کرد. اگر قصد سفر با تور فرانسه را دارید باید بدانید که این شهر های مهم بسیاری دارد که عبارتند از پاریس، مارسی، بوردو، بورژ، لیون، لیل و غیره اما توجه داشته باشید اغلب گردشگران شهر های پاریس و مارسی را برای گردشگ در میان تمامی شهر های مهم فرانسه انتخاب می کنند. پاریس به عنوان پایتخت کشور فرانسه شناخته می شود و یکی از بهترین و زیباترین شهر های دنیا به شمار می آید. اغلب جاذبه های معروف فرانسه نیز در این شهر قرار دارند.

شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا